Krokowiec

Powitanko,

Jest taki silniczek krokowy Mikroma FB-20-4-1A, ma 7 wyprowadzen. Pomiedzy 2 jest kilkadziesiat kOhm, co to jest? Jakies wytworzenie stalego pola, ktore w normalnym silniku jest magnesem stalym? Ile na to podac V? Nie jest to polaczone z pozostalymi. Pozostale 5 wyprowadzen jest polaczonych tak, ze 1 to wyprowadzenie wspolne, a reszta to cewki, cos takiego:

to bi-, ani unipolarne, jak sie to steruje?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:

Może to jakiś termistor do pomiaru temperatury silnika. Podgrzej silnik suszarką i zobacz czy ta rezystancja się zmienia.

Typowo unipolarne.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Powitanko,

Bingo, dzieki wielkie, tak wlasnie jest, silnik zagrzany wlasna praca R ok. 47kOhm, zimny ok. 80.

Typowe maja 2 "srodki" wyprowadzone, ten ma jeden, ale racja, to unipolarny. Jak chcialem sterowac dajac prad po dwie cewki (dla wiekszego momentu), to niestety szybko sie zagrzal. Co dziwne zagrzaly sie tez mocno IRFZ44, ktorymi to steruje. Trzeba bedzie po jednej cewce sterowac, ale i tak kopa ma i dla mojego cnc wystarczy.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

Dwa środki mają silniki uniwersalne, które mogą być sterowane zarówno jako unipolarne (środki zwieramy) jak i bipolarne (środki zostają niepodłączone)

Jak chcialem sterowac dajac prad po dwie cewki (dla

Pewnie traktujesz go zbyt dużym prądem. To jest silnik reluktancyjny czy z magnesami ?

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Robisz CNC? Masz jakiegoś linka albo szczegóły? Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taki temat...

Reply to
Adam Wysocki

Powitanko,

Gotowa frezarke przerabiam, proby z silniczkami z FDD 5,25'' (z przekladnia) okazaly sie niezadowalajace i dlatego musze wsadzic mocniejsze, nie wiem jeszcze jak rozwiaze os Z, ale bedzie dobrze jak zrobie XY. Na cnc.info.pl jest sporo gratow/wiadomosci na ten temat.