Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

A wiec czy zwykly laptop bedzie mogl ciagle pracowac w temperaturze do
minus 12 stopni?

-Aby to umozliwic zastosowany zostanie dysk SSD
-Obsluga poprzez ekran dotykowy

Co wy na to? Bedzie to zwykle laptop.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Akumulatory Li-Ion nie mogą być ładowane w ujemnych temperaturach.

Paweł

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

akurat bede mogl wyjac akumulator bo bedzie nonstop na zasilaniu -
chyba, ze ta bateryja podtzrzymujaca BIOS mialaby byc problemem?

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

O to akurat bym się nie martwił. Od lat do podtrzymywania BIOSu nie
używa się akumulatorków tylko cylindryczne baterie litowe (np. CR2032) -
one w niskich temperaturach się całkiem dobrze czują.

Problem będzie natomiast z wyświetlaczem. Mały LCD alfanumeryczny 16x2 w
zamrażarce (-18 stopni) taak baardzoo zwaalniaa, że zmianę zawartości
widać wyraźnie dopiero po kilku sekundach. Z kolorową matrycą LCD
zapewne będzie podobnie. Czyli komputer nada się na serwer ale już nie
do normalnej pracy.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Dlatego wlasnie wymyslilem, ze bylby to komputer typu all in one np.
http://www.ceneo.pl/12420851s - wiec teoretycznie powinno go grzac od
srodka (procesor etc).

Co wy na to?

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Bateryja raczej nie ale pamieci NAND nie lubia zabawy na lodzie i zmian
temperatur.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

dyskusyjnych:j84c7q$7ag$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Upewnij się przed zakupem, czy laptop startuje bez akumulatora i tylko z
zasilaniem z gniazdka. Bo np. Samsung mojego syna nie odpala z wyciągniętym
akumulatorem.

Paweł

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Witam

Jeśli temat aktualny - napisz na snipped-for-privacy@onet.eu
www.fimpw.com.pl - ogarniamy takie tematy.

Wiadomość wysłana za pośrednictwem http://manager.money.pl/

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Z własnych doświadczeń - komputer dobre pracował w temperaturze -4*c
przez cała dobę. Ba, nawet mu to służyło. Jednak warto schować taki
komputer w jakieś termoodporne niepalne pudełeczko. Wtedy ciepło jego
pracy go ogrzeje.

Ja stosowałem zwykłe dyski, flash nie stosowałem ze względu na to ze
wahania temperatury mogą szlag trafić dane.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

A zwykly dysk to wedlug ciebie wytrzyma -12 stopni ?

Pamietam jak kiedys przymrozilo w pewnym zakladzie pracy tak ze rano
wszystkie dane szlag trafil.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?
In the darkest hour on Mon, 24 Oct 2011 23:55:41 +0200,

Taki stary grzejący się skaziak byłby tu akurat zaletą. :)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
[ 12:35:40 user up 12966 days,  0:30,  1 user, load average: 0.00, 0.71, 0.22 ]

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Ma jakieś znaczenie interfejs, czy może piszesz o takim NAPRAWDĘ starym? :)
Aż muszę najbliższej zimy spróbować, choć kiedyś jakiegoś rzęcha
pakowałem
do zamrażarki, odmawiał współpracy, aż sie trochę rozgrzał (choć na
obudowie
jeszcze było trochę szronu)... ale może mi się uda jakiegos rozgrzanego, na
zimno zimą wystawić i zobaczyć, co będzie...? Miałem dyski, co w pokoju
grzały mi się powyżej 50oC :)

--
AlannĂŠ mba yi woma... wĂŠ :) (...)
NĂŠ ma ka ni kaso, NĂŠ ma panĂŠ ka, (...)

Generalnie wszystkie grzeją podobnie, tylko starego nie byłoby szkoda
użyć. :>

pakowałem
obudowie
na

Moje bez cyrkulacji powietrza spokojnie rozgrzewają się do +50 przy Tamb
+22.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 21:02:53 user up 12966 days,  8:57,  1 user, load average: 0.00, 0.71, 0.22 ]

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

"Osadnik" 4ea5dba6$0$5810$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

temperatury mogą szlag trafić dane.

A ja mroziłem penflaszkę w zamrażarce -- zero problemów?
Ochronna nasadka pękła jakiś czas później...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Będziesz musiał uważać z wilgotnością, żeby się nie oszronił ;) I
będziesz prawdopodobnie musiał rozejrzeć za dobrym panelem
rezystancyjnym - te na większości sprzętu są pojemnościowe i nie są
kompatybilne z rękawicami.

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?
[ciach]

Koreańce już sobie z tym poradzili(ciekawe czy opatentuja :))
http://pclab.pl/news41044.html

    Bo(o)t manager

Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?

Rożkiem kanapki z chleba też się tak bawiłem... :P :) A później kanapkę
zjadałem. Działało, dopóki był chlebek (lub bułka odpowiednio twarda) :) i
można było dotknąć tym telefonu. Krówką też smyrałem po ekranie, tylko
kostką cukru nie... Niestety, dotyk mi się stłukł (nie od papu) :) i aparat
czeka na naprawę (sam ją zrobię, zeby nie było) :))