Kiedy jest wieksza pojemnosc kabla ?

Witam
Chcialem podpiac kilak czujnikow na 1-wire. I podobno w tym systemie jest
wazna pojemnosc kabla - im wiecej tym gorzej. No i pytanie : mam skretke 8
zyl. Czy na je koncu lepiej podpiac np 4 urzadzonka do jednej pary, czy
lepiej kazde do osobnej pary, i polaczyc je dopiero przy czytniku ? Kiedy
bedzie widoczna mniejsza pojemnosc tych kabli ?

Fantom

Re: Kiedy jest wieksza pojemnosc kabla ?

Sam naprawdę nie potrafisz wykombinować, że jak podłączysz wszystkie
4 pary razem równolegle to pojemność kabla Ci wzrośnie 4 razy?
Dla mnie jest oczywiste że lepiej podpiąć wszystkie urządzenia na końcu
kabla do jednej pary przewodów, pytanie czy skrętka to najlepsze
rozwiązanie? Chyba lepszy koncentryk. Albo ostatecznie zwarłbym dwa
druciki z jednej pary i z drugiej pary i pociągnał sygnał dwoma zwartymi
parami aby właśnie ograniczyć skręcanie par jak nabardziej.
Skrętka lepsza do przesyłu sygnałów symetrycznych, a 1-wire taki nie jest.

A o jakiej długości kabla w ogóle jest tu mowa?

Site Timeline