Poza ceną oczywiście...

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
W wiadomości

http://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Na tej stronie nie ma raczej odpowiedzi na zadane pytanie...

AWa.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Jest jak najbardziej ale jak ktos ma niskie IQ to fakt moze miec
problemy ze zrozumieniem.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

To jeśli Kolega byłby taki miły to niech przełoży mi informacje zawarte
na tej stronie no odpowiedz której oczekuje pytający.
Oczywiście jeśli tak banalne zadanie nie urąga intelektowi Kolegi.

AWa.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

A czy Ty odróżniasz tabelkę z opisem standardu od opisu kabla?
Bo kabel ma mieć druty w środku a standard opisuje co po tych
drutach tam biega. W szczególności, AUDIO RETURN CHANNEL
zależy od urzadzeń bo kabel ma druty do dźwięku te same...

Tu http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI napisali fajnie:
"Cable manufacturers are officially prohibited from marketing
the cables by HDMI standard version (for instance "HDMI 1.4 cable")
- the cables are distinguished in bitrate support only."
A na moim stoi jak byk "v1.3" :-)

A tak swoją drogą, jak się fachowo nazywa taka funkcja która
powoduje że po włączeniu BD-DVD spiętego z TV z użyciem
HDMI włącza się automatycznie TV? A po wysłaniu "wyłącz się"
z pilota do TV wyłącza się również blue ray player?

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
[.....]
Za małe IQ ma. :-)

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

CEC - Consumer Electronics Control

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Wydaje mi się że to jest zależne od producenta i nawzajem nie zawsze
kompatybilne ...
Sony to "Bravia Sync" .. u innych też jakieś "sync" ;) (jakieś "Viera
Sync"?)
--
IDKrzych

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

No właśnie chcę wyczaić co jest grane u mnie...

Mam telewizor Samsunga i bd player Samsunga i one się nawzajem
włączają/wyłączają, co czasem może być wkurzające gdy chcesz tylko
wyłączyć blueraya ale NIE wyłączać TV, no ale niech im będzie...
Miłe jest zwłaszcza to, że właczasz blueraya z guzika, wkładasz płytę
a telewizor sam się włącza i ustawia na HDMI input 2.

Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL odtwarzacz
DVD Pioniera (bez funkcji blueray) i mimo że jest z TV podłączony po
kablu HDMI (do wejścia numer 1) to urządzenia się nawzajem nie widzą
i nie reagują na swoje włączanie się/wyłączanie się. Oba urządzenia
podłączone są tymi samym modelem kabla HDMI a więc to nie jest tak
że jeden kabel jest inny od drugiego i winien jest rodzaj kabla :-)

Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
że jest jakiś standard...

Myk jest taki, że moje Samsungi są połączone również przez LAN
po Ethernecie, więc muszę sprawdzić czy to będzie działać tak samo
jak je odłączę od routera...

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
Niestety nie-standard, w dodatku nie z każdym każdy chce działać.
Ideałem by było jakby działało tak prosto i dobrze jak DDC/pnp w
monitorach w kablu VGA/DVI, ale jak zwykle w hdmi musieli przekombinować
z DRM i innymi cudami.
Sam walczyłem długo i niezbyt namiętnie, by komputer podłączony po HDMI
do telewizora Samsung usypiał go idąc spać, i budził włączając się
(czyli jak zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się,
prosze sobie kupić monitor.

Ethernet nic do tego nie ma

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
do
jak

Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
(czyli

Nie, nie ma - sprawdziłem bez podłączonego Ethernet - zachowuje się tak
samo.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
[.....]
Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

Z http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC :
CEC wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is
optional.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

To jest taki DVD w którym film zakodowany jest z ilością linii
i częstością odświeżania ramki odpowiadającą systemowi PAL
w przeciwieństwie do systemu amerykańskiego NTSC.
Wiele (większość?) odtwarzaczy DVD na rynku amerykańskim
nie jest w stanie poradzić sobie z odtwarzaniem europejskich
płyt nawet gdy zakodowany na nich region jest '0', czyli dowolny
odtwarzacz powinien je w teorii odegrać.

Mieszkam w USA i chcąc oglądać europejskie filmy na DVD
kupionych w Europie muszę mieć niestety coś więcej niż
mój blueray player od Samsunga kupiony w sklepie w USA...
Odtwarzacz jaki posiadam ma ustawienia co do formatu video
i nazwane są PAL/NTSC mimo że sygnał zakodowany faktycznie
nie jest na płycie zapisywany to jednak liczba linii i odświeżanie
ramki robi najwyraźniej dla tego sprzetu zasadniczą różnicę.

Te nazwy PAL/NTSC używane są nagminnie na okładkach
płyt DVD do oznaczenia ilości linii i odświeżania ramki...
Masz zwykle ikonę globusa z numerem regionu, np 1 dla
Europy a 2 dla USA a pod globusem drukowanymi literami
PAL lub NTSC mimo iż kolor nie jest kodowany PAL/NTSC.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
On Mon, 24 Oct 2011 15:16:46 +0200, IDKrzych

W Panasonicu VieraLink, w Samsungu Anynet+. Z własnego doświadczenia
wiem, że nagrywarka Samsunga nie gada wcale z TV LG, za to gada nie do
końca OK z TV Panasonica. Sony PS3 gada w obie strony z TV Panasonica.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński   snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
Pszemol:

Czyli te 1.4 to jakieś podróbki, mające na celu zachęcić klienta do
ich kupienia v myśl zasady vyższy numer to kabel musi być lepszy?

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
[.....]
Niekoniecznie. HDMI v1.3 jak i v1.4 definiuje kable "zwykłe" oraz "high
speed" i niczym się one nie różnią, tzn. np. kabel "zwykły" v1.3 niczym
się nie różni od kabla "zwykłego" v1.4. Ale różnica może polegać na tym,
że HDMI v1.4 definiuje dwa dodatkowe typy klasy kabli - "zwykły +
ethernet" oraz "high speed + ethernet" które np. wg. Wikipedii
korzystają z pinów 14 i 19 i które to piny być może nie są podłączone w
niektórych kablach v1.3. Być może są nawet niepodłączone w
"nieethernetowych" kablach v1.4.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

A'propos Ethernet hulającym po HDMI, który sprzęt obsługuje taką
opcję? W moim TV LED Samsungu D7000 chyba tego nie ma...
Mam do niego podłączony BD Player Samsunga po HDMI i tenże
player nie widzi sieci domowej. Muszę dodać mu kabelek do routera.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
[.....]
Wcześniej pisałeś, że masz kabel v1.3, a "High Speed HDMI 1.3 cables can
support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel". :-)
Poza tym najlepiej zajrzyj do dokumentacji telewizora i/lub odtwarzacza.
Wygląda na to, że nie wszystkie "ficzersy" HDMI 1.4 muszą być
obowiązkowo implementowane w produktach. Np. w papierach Sharpa do
telewizora np. 40LE830E wyraźnie jest napisane, że nie wspiera HEC ale
wspiera ARC. Wspiera 3D ale nie wspiera 4K.

Site Timeline