Jaki watomierz/miernik mocy

Potrzebuje mierzyć dość dokładnie +/- 1W moc pobieraną przez urządzenia w
zakresie do 100W, urządzenia typu monitor/telewizor LCD czyli zasilacze
przetwornice, niestety typowe mierniki gniazdkowe z hipermarketów
(testowałem dwa) pokazują bardzo niedokładnie. Przykładowo taki miernik
wpięty na pomiar LCD (~30W) wariował i pokazywał raz 1 za chwilę 60,
wskazanie skakało i nie było stabilne.
Przy pomiarze zwykłego czajnika było idealnie 1000W  pokazywał 1010W...

czy w kwocie do ~120zł znajdę coś poprawnie mierzące moc tego typu urządzeń
?

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

Byc moze to urzadzenie tak prad bierze.

Stare watomierze chyba jeszcze do nabycia, ale czy sie sprawdza z
nowoczesnym sprzetem...

J.

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

podłączyłem LCD przez licznik indukcyjny A52 i tarcza obracała się powoli
równo, z obliczeń wyszło 32W

ale potrzebuję mierzyć szybciej i wygodniej...

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

Albo dobre oko, by liczyć obroty i półobroty A52, albo sięgnij
głęboko do kieszeni. W cenie ok.150-200 zł kupisz tablicowe cyfrowe
mierniki energii. Niestety, wskazywana minimalna wartość to 4W. Być
może w wyższych cenach znajdziesz coś lepszego.

   Zbyszek
Re: Jaki watomierz/miernik mocy

a Voltcraft Energy Check 3000? czy dokladnosc ma taka jak pisza w
specyfikacji?

Dane techniczne: zakres mocy czynnej 1,5-3000 W, rozdzielczość 0,1 W,
tolerancja -/+1 % -/+1 cyfra

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

Skoro tak jest napisane, to pewnie tak jest. Jednak wygląda on na
taki jak za 40 zł, ale 2,5 raza droższy :-D Czyli, że mierzy tylko
moc czynną. Chyba. Poszukaj gdzieś.

   Zbyszek
Re: Jaki watomierz/miernik mocy

To chyba dobrze.

--20%

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

dokładnie, też właśnie znalazłem ten sprzęt, różne modele w różnych
cenach
http://www.conrad.pl/?gr10%00&deep=4&page=0

Accuracy 5 - 3500 W (Âą 1% + 1 count)
2 -5 W (Âą 5% + 1 count)

< 2 W (Âą15% + 1 count)

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

Ja chcesz dokładnie to dopisz jedno zero i zmień 1 na 2 z przodu:
http://www.biall.com.pl/item,Wattman_HPM-100A_Miernik_mocy_0_009-3750W_AD_Power,114210.html
Miałem okazję testować chwilę ten miernik i sprawiał dość solidne wrażenie.

Jak chcesz bardzo dokładnie to już trzeba 2 zera dopisać:
http://www.ndn.com.pl/katalog/yokogawa/pdf/WT210.pdf

--
Gregorius

Re: Jaki watomierz/miernik mocy
http://www.biall.com.pl/item,Wattman_HPM-100A_Miernik_mocy_0_009-3750W_AD_Power,114210.html
wraĹźenie.

a Voltcraft Energy Check 3000? w specyfikacji pisza, ze ma dokladnosc 1%
- prawda to?

Re: Jaki watomierz/miernik mocy

Nie miałem do czynienia z Voltcraftem, ale jakby ktoś chciał to mogę
porównać jego wskazania z Yokogawą (o ile mi to podeśle na testy) i
będzie wiadomo co ten sprzęt warty.

--
Gregorius

Site Timeline