Jaki uniwersalny pilot

Kupiłem używany projektor Hitachi. Sprzedawca nie miał
do niego pilota.
W zasadzie wszystko mogę obsłużyć przyciskami na projektorze
ale może czasem byłoby poręcznie zrobić to zdalnie.

Czy tzw. uniwersalne piloty mogą "nauczyć się" komunikacji
z projektorem jeśli nie mam do dyspozycji oryginalnego?

Czy różne wersje pilotów mają w takiej sytuacji lepsze
lub gorsze możliwości dobrania sposobu kodowania?

(szukałem też na Allegro wśród uszkodzonych, samego
pilota albo zepsutego projektora z pilotem ale na razie
nie trafiłem)

Re: Jaki uniwersalny pilot

Są piloty uniwersalne (np. serii Logitech Harmony), które programuje się
po podłączeniu do komputera przez USB. W specjalnej aplikacji wybierasz,
jakie urządzenia ma obsługiwać (nazwa producenta, typ urządzenia,
konkretny model) i już. Nie potrzeba do tego mieć oryginalnych pilotów.
Polecam chociażby najtańszy z serii Logitech Harmony 515. Przy okazji
wprogramujesz sobie obsługę wszystkich innych "klocków", do których
używałeś dotychczas kilka pilotów.