jak zrobic EMP :)

da sie w domciu tak do 10 tys zrobic takie ustrojstwo?
nie musi byc mocne zasieg tak z 10 m :)

Picasso

Re: jak zrobic EMP :)
Kilka minut szukania i całkiem ciekawy artykuł:
http://www.mimuw.edu.pl/delta/artykuly/delta0604/bomba.pdf
Temat jest ciekawy, ale i niebezpieczny bo w rekach przestępców może służyć
do uszkadzania systemów zabezpieczajacych.
Nie mniej warto o tym dyskutować żeby wiedzieć jak konstruować urządzenia
odporne na tego typu ataki a w przypadku konieczności wyższej (oby taka
nigdy nie nastąpiła) umieć sabotować instalacje nieprzyjaciela.
Z krótkiej lektury widać że jest to broń, która jako jedna z pierwszych jest
używana na terytorium wroga (Irak, Kuwejt).

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: jak zrobic EMP :)

Na szczęście realizacja tego ustrojstwa jest dość kłopotliwa mimo
teoretycznej prostoty. Mnie ciekawi natomiast jakie efekty w praktyce
uzyskują autorzy tego:

http://www.amazing1.com/emp.htm
(Electromagnetic Blaster Gun)
"The EMP pulser with a special Antenna is capable of shutting down a
computer at a distance of 15 feet."

Tu już istnieje większe prawdopodobieństwo, że spotkamy się z
działalnością sabotażysty ("tylko" 29000 $)

--
Piblokto

Re: jak zrobic EMP :)

Moja lodówka przy włączeniu generuje impuls, który rozłącza połączenie
sieciowe w komputerze stojącym trzy metry dalej. Kosztowała mniej niż
1000,-. Więc pewnie się da. ;)

--
Piblokto

Re: jak zrobic EMP :)

tylko czy to przypadkiem nie jest impuls prądowy i marna instalacja
elektryczna? :) Bo testów EMC taka lodówka raczej by nie przeszła;)

--
pozdr.
K.K.

Re: jak zrobic EMP :)

Troche nietrwaly ten efekt :)
O a moze tak dzialo mikrofalowe :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZmWu31eccY0

Mam nieodparte wrazenie, ze to sciema z tymi testami na samym koncu ...

Picasso

Site Timeline