dodatkowych cofań (^H) i wartości numerycznych.

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer

To źle postawione zagadnienie. Powinno byc właczonejakąś opcją. A jak
jest default to shut up i rób swoje.

Do dzisiaj nie wiem dlaczego większość softu dla elektroników rysuje mi
krzaki na konsoli. Od pierdółek do programowania scalaków po syntezery
hdl-ów, wszystko albo robi paski postepu albo rysuje tabelki ze znaczków
ASCII albo zwraca statystyke której nie można parsować. To chyba jakiś
rytułał który wymyka się logice, albo przyzwyczajenia z CP/M gdzie grepa
nie było.

Re: ISP Programmer
jest

Wyjśnie nie musi być parsowalne, bo i tak w 99% przypadków nie będzie
nigdzie dalej przekierowywane. A ten 1% sobie napisze regexpa.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

regexp zazwyczaj nie wystarcza dla cieżkich przypadków głupoty
programistów. Poddałem się po próbie parsowania outputu z syntezera
xilinxa pisząc w końcu parser w "dużym" języku. A chciałem tylko
statystykę zajętości fpga odczytać w celu pewnego experymentu z
automatycznym generowaniem kodu ... a tu tabelki na plusikach i pełno szumu.

Re: ISP Programmer

Tylko po co parsować wyjście? Do sprawdzenia czy programowanie się udało
wystarczy sprawdzić kod wyjścia z avrdude. Zresztą coś mi się kojarzy,
że avrdude miał być podzielony na dwie części bibliotekę i interfejs,
żeby łatwiej było go podłączyć do własnego programu.

Re: ISP Programmer

Prawie każdy soft programujący zwraca masę statusów:

a) jaki procesor jest w podstawce
b) ile czasu trwało programowanie
c) gdzie jest błąd weryfikacji

Pewno z kilkanaście się znajdzie. I każdy płynnym angielskim, najlepiej
w ramce z plusików bo przecież taki się najlepiej parsuje ...

Status niczego nie załatwia poza trywializmem.

Niestety te wysiłki na nic, o ile pamiętam mają tam licencję wirusową.

Re: ISP Programmer

Jakieś te przykłady wydumane. Procesor podajesz jako parametr wywołania
avrdude, więc wystarczy jak programator wykryje brak zgodności.
Informacja gdzie wystąpił błąd to się może człowiekowi przydać, a skrypt

programujący wystarczy jak się dowie, że programowanie się nie powiodło.
Czas programowania możesz zmierzyć poleceniem time. Krótko mówiąc
szukasz dziury w całym.

Re: ISP Programmer

Zapomniałem jeszcze o dumpie flash/eeprom. W celu puszczania testów
(tak, testuje programy na cpu).

Tak wiem, dziwny jestem.

Re: ISP Programmer

No przecież odczyt jest. W czym problem?

Re: ISP Programmer

W tym dlaczego "Odczyt sie nie udał.". Flaga true/false mnie nie
zadowala. Potrzebuje automatycznie testować np. read-protection. Chce
wiedziec dlaczego nie moge odczytać pamieci.

Re: ISP Programmer

Pamięć zawsze się odczyta nawet jak masz blokadę odczytu. Inna będzie
tylko treść.

Re: ISP Programmer

Zgadza się. AFAIR będą odczytane bajty o kolejnych wartościach (0x00,
0x01, 0x02 itd). Ale może to zależy od konkretnego scalaka.

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer

To co chciałeś zostawić po usunięciu LPT? Sam interfejs?

Re: ISP Programmer

Adamowi coś chodzi po głowie, ale widać zabiegany i trochę tajemniczy :)
Programator na LPT dobrze żeby działał w systemach W98. Na nowych
komputerach z nowymi systemami portu równoległego przeważnie już nie ma
więc gimnastykowanie się żeby działało w kolejnych Windowsach IMHO
bezcelowe. Chociaż jak widać obsługuje W7 64-bit. Stary pecet z W98 i
LPT prędzej się znajdzie i do awaryjnego zaprogramowania programatora
(USB) jak znalazł.

--
Michał

Re: ISP Programmer

Niektórzy mają stare komputery z nowymi systemami :)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/