gotowy układ do pomiaru temperatury prz

Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z możliwością odczytu danych przez USB?

Reply to
Krzysiek

Krzysiek przemówił ludzkim głosem:

Jaki zakres temperatur, jaka dokładność, jakieś życzenia do co sondy pomiarowej?

Może taka zabawka ci wystarczy:

Zbych

Zbych pisze:

szukam urządzenia który obsłużyłby kilka(naście) punktów pomiarowych. Wyniki chciałbym pobierać i rejestrować na komputerze. Program sobie napiszę. Chodzi o coś typu:

żeby było już to gotowe urządzenie pod USB.

Reply to
Krzysiek

W dniu 2009-12-12 21:14, Krzysiek napisał/a:

Może to Cie zainteresuje:

Czarek

Krzysiek pisze:

Gotowy w sensie "gotowy do kupienia" czy "gotowy do zrobienia"? Jeśli to drugie to

i wiele innych do wyszukania frazą "USB DS1820" wpisaną w google.com.

Reply to
Filip Ozimek

Filip Ozimek pisze:

Chodzi o gotowy do kupienia...

Reply to
Krzysiek

Czarek pisze:

Mnie interesuje samo urządzenie na USB. Nie mam portu RS-232 w notebooku a wyniki chciałbym rejestrować właśnie na nim. Gdyby mogło być na RS-232, to bym sobie sam to zmontował. Do tego urządzenia napiszę sobie dedykowane oprogramowanie w Javie, jednak z elektroniki jestem cienki.

Reply to
Krzysiek

W dniu 2009-12-12 21:58, Krzysiek napisał/a:

Skontaktuj się z osobą do której kontakt jest na tej stronie i wypytaj o szczegóły (on sam to proponuje), co do RS to przecież są dostępne odpowiednie adaptery/przejściówki RS232 -> USB

Reply to
Czarek

Krzysiek pisze:

Najprościej będzie kupić interfejs pomiarowy do komputera i podłączyć kilka czujników (analogowych lub cyfrowych). Ja osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z produktami firmy National Instruments

szczególnie kartami-pudełkami podłączanymi przez USB. Takie pudełko ma w sobie kilka przetworników ADC lub DAC i wejścia/wyjścia cyfrowe. Mając taki interface łatwo podłączyć czujnik analogowy (pomiar napięcia np. z układu LM35
lub cyfrowy (należy napisać odpowiedni program!) typu Dallas DS18S20/DS18B20/DS1820. Prócz NI podobny sprzęt robi np

Filip Ozimek

Czarek pisze:

Moim zdaniem taki adapter w tej konkretnej roli nie sprawdzi się. Tutaj używane są porty DTR/DTS (albo podobnie) do odczytu danych z magistrali

1-wire, a one nie są dobrze (w czasie rzeczywistym) obsługiwane w takim adapterze.
Reply to
Filip Ozimek

Krzysiek pisze:

Kupiłem niedawno to:

Ładnie wykonane działające - czego oczekiwać więcej? dokupujesz mały worek ds18b20 i cieszysz sie że działa. obecnie na ponad 40 000 pomiarów mam 15 błędów odczytu (znaczy brak odczytu). chyba taka bezawaryjność wystarczy? biblioteki w sieci są do programowania więc do dzieła.

Reply to
Osadnik

Osadnik pisze:

Dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło! Rozumiem, że można do tego podłączyć nieograniczoną ilość czujników?

Reply to
Krzysiek

Osadnik pisze:

Potrzebowałbym jeszcze dwóch informacji:

  1. W jakiej odległości od tego układu mogą znajdować się ds18b20
  2. Jakie przewody kupić aby połączyć ds18b20
Reply to
Krzysiek

Tak swoja droga to wydawalo mi sie ze powinny juz byc takie rzeczy popularne, do serwerowni.

Sa, ale ceny serwerowe :-)

To podejrzewam cene ma przemyslowa:

Pozostaje samorobka, np

Czesci USB moze nie warto robic - kupisz gotowy konwerter na RS232.

to chyba zle rozumujesz ale bardzo duzo na PEWNO.

owfs poszukaj w googlach, tam mieli fotke - cale biurko w czujnikach ;-)

Softu pod 1wire jest sporo a to najwazniejsze.

Reply to
Koteczek

Krzysiek pisze:

  1. dość sporej ,ja testowałem na 30m.