gotowy układ do pomiaru temperatury prz ez USB

Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
możliwością odczytu danych przez USB?

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
Krzysiek przemówił ludzkim głosem:

Jaki zakres temperatur, jaka dokładność, jakieś życzenia do co sondy
pomiarowej?

Może taka zabawka ci wystarczy:
http://www.allegro.pl/item850209033_termometr_usb_idealny_do_serwerowni_biura_fv22.html

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
http://www.allegro.pl/item850209033_termometr_usb_idealny_do_serwerowni_biura_fv22.html

szukam urządzenia który obsłużyłby kilka(naście) punktów pomiarowych.
Wyniki chciałbym pobierać i rejestrować na komputerze. Program sobie
napiszę. Chodzi o coś typu:
http://mod-planet.com/termometr-na-ds1820,293.html
tylko żeby było już to gotowe urządzenie pod USB.

--

Może to Cie zainteresuje: http://www.bms.toya.net.pl/temperatura /

--
Cz.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Mnie interesuje samo urządzenie na USB. Nie mam portu RS-232 w notebooku
a wyniki chciałbym rejestrować właśnie na nim. Gdyby mogło być na
RS-232, to bym sobie sam to zmontował.
Do tego urządzenia napiszę sobie dedykowane oprogramowanie w Javie,
jednak z elektroniki jestem cienki.

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Skontaktuj się z osobą do której kontakt jest na tej stronie i wypytaj o
szczegóły (on sam to proponuje), co do RS to przecież są dostępne
odpowiednie adaptery/przejściówki RS232 -> USB

--
Cz.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

    Moim zdaniem taki adapter w tej konkretnej roli nie sprawdzi się. Tutaj
używane są porty DTR/DTS (albo podobnie) do odczytu danych z magistrali
1-wire, a one nie są dobrze (w czasie rzeczywistym) obsługiwane w takim
adapterze.

--
Filip.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Gotowy w sensie "gotowy do kupienia" czy "gotowy do zrobienia"? Jeśli to
drugie to http://www.mulder.franken.de/ds1820tousb/ i wiele innych do
wyszukania frazą "USB DS1820" wpisaną w google.com.

--
Filip.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Chodzi o gotowy do kupienia...

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

    Najprościej będzie kupić interfejs pomiarowy do komputera i podłączyć
kilka czujników (analogowych lub cyfrowych). Ja osobiście mam bardzo
dobre doświadczenia z produktami firmy National Instruments (www.ni.com)
szczególnie kartami-pudełkami podłączanymi przez USB. Takie pudełko ma w
sobie kilka przetworników ADC lub DAC i wejścia/wyjścia cyfrowe. Mając
taki interface łatwo podłączyć czujnik analogowy (pomiar napięcia np. z
układu LM35 http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf) lub  cyfrowy (należy
napisać odpowiedni program!) typu Dallas DS18S20/DS18B20/DS1820. Prócz
NI podobny sprzęt robi np http://www.advantech.com/eautomation /.

--
Filip.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
Kupiłem niedawno to:
http://www.meraprojekt.com.pl/mp00200a.html
Ładnie wykonane działające - czego oczekiwać więcej?
dokupujesz mały worek ds18b20 i cieszysz sie że działa. obecnie na ponad
  40 000 pomiarów mam 15 błędów odczytu (znaczy brak odczytu).
chyba taka bezawaryjność wystarczy? biblioteki w sieci są do
programowania więc do dzieła.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło!
Rozumiem, że można do tego podłączyć nieograniczoną ilość czujników?

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

to chyba zle rozumujesz ale bardzo duzo na PEWNO.

owfs poszukaj w googlach, tam mieli fotke - cale biurko w czujnikach ;-)

Softu pod 1wire jest sporo a to najwazniejsze.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Potrzebowałbym jeszcze dwóch informacji:
1. W jakiej odległości od tego układu mogą znajdować się ds18b20
2. Jakie przewody kupić aby połączyć ds18b20

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
1. dość sporej ,ja testowałem na 30m.
2. skrętka sieciowa jest idealna.

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Dzięki za wszystkie informacje!

--
Krzysiek

Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB

Tak swoja droga to wydawalo mi sie ze powinny juz byc takie rzeczy
popularne, do serwerowni.

Sa, ale ceny serwerowe :-)

http://www.esis.com.au/Sensors-Other/TempSensor-USB.htm
http://www.geminicomputersinc.com/dig-301-1141-01.htmlhttp://www.geminicomputersinc.com/dig-301-1141-01.html
http://www.audon.co.uk/th1.html

To podejrzewam cene ma przemyslowa:
http://automatykab2b.pl/component/option,com_content/catid,25/id,1571/view,article /
http://www.thermistor.com/productsDirecTemp.html

Pozostaje samorobka, np
http://www.camelspit.org/2008/02/29/envstick-usb-temperature-sensor /

Czesci USB moze nie warto robic - kupisz gotowy konwerter na RS232.