Czujnik temperatury

Witam Mam wskaznik temperatury (w zasadzie jest to wskaznik uniwersalny - ma mozliwosc regulacji zera i zakresu) firmy INTEC typ: WSP-04, napiecie zasilania 24V stalego, sygnal wejsciowy 0...10V, posiada on 3 wyswietlacze LED oraz bargraf.

Chcialbym wykozystac ten wskaznik do pomiaru temperatury w pomieszczeniu, jednak mam problem z wyborem czujnika temperatury. Na wyjsciu musialbym uzyskac napiecia w przedziale j/w. Zastanawialem sie nad LM-35 jednak z tego co mi wiadomo dla 25 stopni Celcjusza na wyjsciu uzyskam 0,25V, nie wiem czy wystarczy to dla wkaznika.

Prosze o rady jaki czujnik zastosowac, pomiar temperatury ma sie odbywac w mieszkaniu.

Reply to
rozrabiak

rozrabiak napisał(a):

Jeszcze link dodam:

tam informacje o tym wskazniku.

Reply to
rozrabiak

a jakby sygnal z czujnika jakims wzm. operacyjnym dostosowac do poziomow napiec akceptowanych przez wskaznik ?

Reply to
Marcin Szczepaniak

Marcin Szczepaniak napisał(a):

Rozwazam taka ewentualnosc, jednak narazie chcialbym rozpatrzyc wszystkie mozliwosci bez dodatkowych ukladow, ktore "komplikuja" sprawe.

Jutro bede mial czujnik PT100 na probe od znajomego.

Reply to
rozrabiak

A jakie będą odchyłki od nieliniowośći w zakresie 15-25 stC. Tomek

Reply to
Tomek

To specjalnego wpływu na pomiar temperatury w pokoju nie bedzie chyba miało? Tomek

Reply to
Tomek

Jacku czepiłem się tego tematu żeby Ci pokazać że groble buduje sie względem stawu. Nigdy na odwrót. Ktoś chce mierzyć temperaturę w pomieszczeniu. A ty z uporem lepszej sprawy mieszasz mu w głowie jakimiś nieliniowościami pt100. Poradz mu lepiej jak zrobić prosty przetwornik z termistorem. Tomek

Reply to
Tomek

Dnia 2004-10-17 19:51, Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

Leżą od dawna w sieci:

:-)

Reply to
badworm

Mnie nie musisz tego tłumaczyć, bo ja to wiem od zawsze. Rozrabiaka nie wie nic bo sie pyta. Jakby cokolwiek wiedział to by sobie sam zrobił. Mącenie mu w głowie nie jest najlepszym rozwiązaniem . W Praktycznym Elektroniku 11/99 jest opis termometru ze skala diodową. Rozrabiaka to do Ciebie. Tam jest opis jak przy pomocy jednego potencjometru i jednego opornika zrobic żeby lm35 zamiast

100mV/st miał 100 mV/st. Znajdz sobie i zrób. Tomek
Reply to
Tomek

chyba wcisnęło mi sie jedno zero za dużo. Można zrobić z 10 mV/st 100 mV/st. A to juz załatwia sprawę. bo 100 st to 10V.

Reply to
kogutek44

Wcześniej napisałem. Praktyczny Elektronik 11/99. Termometr ze skala diodową. Tomek

Reply to
Tomek