falownik 1kw diy - Page 2

Re: falownik 1kw diy

Obudowa wszystkiego nie wygłuszy. Najpierw chce najlepsze wrzeciono
a jęsli i tak będzie za głośno to pomyśle nad innymi sposobami.

W tej chwili mam takie cudo, że metr od niego nie da się wytrzymać. Dwa
pomieszczenia dalej w dalszym ciągu dzwięk jest nieznośny. I to zanim w
ogóle wejdzie
w materiał.

Re: falownik 1kw diy
Tia,
ten silnik jest na 400Hz, przy 50Hz będzie miał max 3000 rpm.

A.

CNC"

Re: falownik 1kw diy
falownik
ój ?

Daj spokoj. Masz silnik no name, cholera wie co jest w srodku i ile
pociagnie. Kup kress-a do ktorego masz czesci zamienne i tuleje pod
rozne srednice frezow.  Moc  500-1000W model 500W jest bez reg.
obrotow. Tu masz film z 18000rpm. :

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=o5Z-oEo-g34
/ni
moje/
Takich predkosci i tak pewnie nie uzyskasz bo potrzebne sa sruby
kulowe. Jesli zrezygnujesz z frezow grawerskich <0.5mm to spokojnie
wystarczy praca na 1 czy 2 biegu tj. ok 10.000rpm. a wtedy przy
zamknietej obudowie spokojnie mozna pracowac.Jesli myslisz o
frezowaniu miedzi na laminacie to pomysl o oprogramowaniu, wiekszosc
prostego softu ma bledy i tnie  sciezki przy bardziej skomplikowanych
obwodach.

Re: falownik 1kw diy
Tu masz obroty i halas na najnizszych obrotach, swoja droga sterowanie
silnika 1/2 kroku a mozna ciszej:)

http://www.youtube.com/watch?v=K7TgT6JbQRA

Re: falownik 1kw diy

Mówimy o obrotach wrzeciona czy napedzie posuwu ? U mnie serwa
generuja jedynie nieznaczny szum. Martwi mnie wylacznie glosnosc
wrzeciona.

Re: falownik 1kw diy

A co jest w kresie wiadomo ? Już sporo niepochlebnych opinii o tym
przeczytałem.
Ale ewentualna dostępność częsci i gwarancja na miejscu to oczywiście
poważna
zaleta. Z tej chińskiej już zrezygnowałem z róznych powodów ale na pewno nie
dlatego, że jest ten "niesamowity" kress.

Musi być regulacja dlatego ta najtańsza nie wchodzi w ogóle w grę.

A jaki związek ma prędkość obrotowa wrzeciona ze śrubami napędowymi ?

 Jesli zrezygnujesz z frezow grawerskich <0.5mm to spokojnie

Nie mam zamkniętej obudowy. A filmików kilka już widziałem i wyło to jak
cholera.Ale
nie wiem na jakich obrotach i nie wiem jak taki film oddaje faktyczny poziom
hałasu.

To ostatnie co miałbym ochote robić.

Zamiast kressa kupiłbym raczej proxxona bfw 40/e. Moc dużo mniejsza ale
jakość
wykonania (a co za tym idzie niski poziom hałasu) podobno świetna. Jeśli
teraz mam 100W
(w praktyce pewnie 60W) to te 255 z porządnych systemem utrzymywania obrotów
zdecydowanie
by mi wystarczyło. Martwią mnie tylko niezbyt wysokie obroty.

Site Timeline