Dlaczego radio szumi? - Page 2

Re: Dlaczego radio szumi?

A jeszcze ciekaw jestem, jak z charakterystyką amplitudową i fazowa
poszczególnych stopni, czy sprzężenie jest podkrytyczne, krytyczne, czy
nadkrytyczne... Jak z liniowością, dopasowaniem, klasą stopnia wzmocnienia,
itd.

Ajajaj, smaczek mi robisz :)) A sam dekoder - pewnie na cewkach nawijanych
próżniowo złoconym drutem miedzianym, na karkasie z wysokociśnieniowo
prasowanego rezokartu, z rdzeniem z domieszką neodymu, spajanym odpowiednio
dobraną mieszanką żywic epoksydowych i akrylowych, w układzie z
matrycowaniem i dobieraniem charakterystyk z dokładnością 0.1 dB, na
selekcjonowanych diodach krzemowych... a nie żadne tam scalaki, typu 1621,
czy 1611, które pewnie wprowadzają za duże zniekształcenia fazy głębi bazy,
conajwyżej dobierany 1601 z cyfrową korekcją opóźnienia :P (gdybam tylko, bo
nie wiem, co w tym furzmestrze siedzi).
Dobra, już się nie pastwię :))

Re: Dlaczego radio szumi?
promieniowania

Mylisz dwie rzeczy: szum termiczny w półprzewodnikach
z promieniowaniem reliktowym w paśmie mikrofalowym
docierającym do anteny odbiornika *mikrofalowego*...

Twoje radyjko na którym odbierasz Eskę czy RMF-FM nie
odbiera mikrofal kosmicznych w paśmie mikrofal...

Twoje radyjko wzmacnia szumy termiczne w półprzewodnikach.
Głośność jest duża bo masz w radiu wzmacniacze... :-)

Re: Dlaczego radio szumi?

Tło ma znaczenie. Ale raczej niewielkie, rzec można - marginalne.
Stwierdziłem, że po dołączeniu anteny głośność (częściej) i barwa
szumu
(rzadziej) zmienia się. Ale na tyle niewiele, że wręcz właśnie -
marginalnie.

Re: Dlaczego radio szumi?

Z opowieści rodziców wiem, że dawniej wciskało się dzieciakom kit, że
"te ludzie do radia to weszli przez to świecące oczko". Nie wiem w jakim
wieku to dziecko i czy pytanie wynika z jego fascynacji techniką (jakaś
głupia odpowiedź jeszcze dziecko zniechęci, albo jak dorośnie i pójdzie
na studia to Ci wypomni że mu głupoty do głowy nakładałeś), ale jeśli Ty
jesteś tatą to użyj swojej wyobraźni ;)

Jakub Rakus

Re: Dlaczego radio szumi?
"te

tatą

Tylko proszę nie robić dzieciom takiej krzywdy obowiadając takie bzdury.

Site Timeline