Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?

Czy spotkał się ktoś z diodami nadawczymi do słuchawek Philips które świecą na czerwono a dodatkowo nadają w UV (tak jak piloit od TV). Sygnalizacją włączenia nadajnika są świecące diody a patrząc przez kamerę widać kolor fioletowy.

Co to są za diody i gdzie coś takiego można dostać?

Słuchawki Philips SBC HC205

Reply to
rageofhonor

Pilot nadający w UV?

Reply to
Marek

Am 15.04.2015 um 12:11 schrieb rageofhonor:

Piloty TV nadają w podczerwieni. Są diody IR+Red z 3 wyprowadzeniami, ale dość drogie. Taniej wychodzi normalna dioda nadawcza IR z przezroczystą obudową i koło tego SMD czerwona jako kontrolka.

Diody czerwone + IR + niebieskie + UV też są. Nawet dużej mocy (100W). Najczęściej używane do hodowli kwiatków w domu ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik "Waldemar" snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

Coś niepoprawnie napisałem.

Diody te wewnątrz swiecą lekko na czerwono gdy nadajnik jest włączony Dodatkowo nadają w IR sygnał dźwiękowy. Gdy popatrzy się przez aparat czy telefon komórkowy świecą na fioletowo tak jak w przypadku pilota telewizyjnego. Diody te mają 2 nóżki i są przeźroczyte ok 5 mm

Reply to
rageofhonor

Użytkownik "rageofhonor" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:552e6658$0$8372$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Może to są zwykłe diody IR. Diody oświetlające IR w niektórych kamerach świecą lekko na czerwono. P.G.

Reply to
Piotr Gałka
[...]

Raczej kwiatostanów :P

Pogratulować wzroku - widzisz bliską podczerwień :)

Bo tak to filtrują filtry matrycy.

Normalne diody IR.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4920020755$ snipped-for-privacy@squadack.com...

Nie jest istotna dlugość fali by odbiornik w słuchawkach odebrał sygnał dźwiękowy

Reply to
rageofhonor

W dniu środa, 15 kwietnia 2015 14:06:29 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:

Jeśli to chodzi o kwiatki z których liści później robi się wesołe papierosy to poproszę o dane tych diod.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Am 15.04.2015 um 15:52 schrieb rageofhonor:

Nie za bardzo. Trochę, bo odbiornik może być dopasowany. Jak te diody widzisz conieco na czerwono, to są to diody z przedziału 850-880nm i będzie pasowało. Możesz wziąć dowolne z diod nadawczych o tej długości fali. Na przykład SFH485. Jak w nadajniku jest tych diod więcej (nie znam słuchawek), to musisz wymienić wszystkie, by miały podobne parametry. Inaczej albo będzie działać niespecjalnie, albo trafi je po kolei szlag.

===================================================================================

A bliską podczerwień widzą prawie wszyscy. Testowałem diody LED-IR do usranej śmierci. W sumie chyba 50 osób było testowanych i tyle samo różnych diod. 880nm widzieli wszyscy w ciemności, jakieś 70% w normalnym oświetleniu już przy gęstości mocy rzędu 100mikroW/cm^2. Diody 940nm widziała połowa po 10minutach adaptacji w ciemności przy gęstości mocy rzędu 1mW/cm^2. Jedyne, czego prawie nikt nie widział, to światło monochromatycznych LEDów (struktura laserowa w obudowie LED, światło monochromatyczne, ale nie koherentne) 905 do 920nm. Niestety nie mogłem ich użyć, bo oświetlały do dupy. Można porównać do oświetlenia ulicy światłem sodowym. 50 shades of gray ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Am 15.04.2015 um 17:02 schrieb Zachariasz Dorożyński:

a prąciem bardzo:

Są tam przede wszystkim pomidory i sałatka, ale jedno interesujące zdjęcie też jest ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Jeszcze jedno: osobiście takowych hodowli nie prowadzę, ale w ramach doświadczeń próbuję zrobić lampkę do kwiatków w domu. Stoją w cieniu i nie da się ich dać do słońca, bo go w domu nie mam. Nabyłem drogą zakupu małe diody, 3W, mają w sobie dwie struktury czerwoną na 680nm i niebieską/UV na 380nm. Kosztowały mniej więcej 0.75EUR/sztukę w torebce z 20 sztukami. Struktury są szeregowo, dioda ma napięcie przewodzenia rzędu 6V przy 500mA. Teraz szukam, jakby je tu ładnie zamontować w doniczce. Chyba kupię lampkę z IKEI, wybebeszę białą i przerobię elektronikę na regulator PT4115. Mam tego też 100 sztuk od chińczyka.

[...]

Transmiter Philips ma oznaczenie SBC HC202/00 DC IN 12V Słuchawki Philips mają oznaczenie SBC HC205

Szukałem w internecie i znalazłem oznaczenie niestety do innego sprzętu i producenta o podobnych właściwościach (świecenie na czerwono). Ze schematu i informacji z internetu wynika że to jest Foto Dioda PP601-1 ta ma niby 950nm jednak nie musi to być taka sama jak u mnie.

Niestety do moich słuchawek nie mogę znaleźć schematu.

Reply to
rageofhonor

Am 15.04.2015 um 17:23 schrieb rageofhonor:

950nm mało kto widzi. Weź 880nm, np te:
i będzie działać. Ale wymień wszystkie!

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

Jeśli widzą prawie wszyscy, to jaka to podczerwień. Definicja do bani -- trzeba rewizji graniec i rozszerzenia zakresu czerwieni.

Am 15.04.2015 um 18:04 schrieb Jarosław Sokołowski:

Pewnie tak. Siatkówka człowieka reaguje na fale od 250nm do 1100 nm. UV < 450nm filtruje źrenica oka, dla długości fali ponad 700nm oko robi się mało czułe. Dla lasera NdYAG na przykład (1064nm) siatkówka jeszcze reaguje, ale na granicy zniszczenia ;-). Dlatego mamy stare definicje i już. Zresztą dioda 880nm ma boczne pręgi, w szczególności GaAlAs ma dość mocną pręgę (kilka % mocy) w okolicach 700nm.

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

Źrenica jak źrenica. "Źrenicą" nazywamy dziurę w tęczówce. Średnicę ma sporo większą od fotonów, więc jako sitko słabo się do cedzenia nadaje. Ale różne warstwy w oku -- rogówka, płyn w komorze, soczewka, szklistka, mają różne charakterystyki widmowe. Osoby po operacji zaćmy, czyli po całkowitym usunięciu soczewki, trochę inaczej odbierają kolory. Zdaje się, że ma to związek z lepszym przepuszczaniem zakresów krótkofalowych. A ja wciąż nie wiem, jak taki człowiek-pszczoła widzi ultrafiolet. Przypuszczam, że po prostu na niebiesko, ale tylko przypuszczam.

Kurcze, ja też nie, są tacy co mają? ;)

Reply to
Jakub Rakus

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4920020755$ snipped-for-privacy@squadack.com...

IMHO nic niezwykłego. IR w myszy też widać, kiedys widziałem takie oświetlenie z jakiegoś monitoringu, ale myślałem, że miało znaczenie, iż byłem z pewnego powodu silnie wzburzony. Okazuje się, że nie miało to większego znaczenia - pierścionek diod wokół obiektywu kamery bździł sobie spokojnie, widoczny jako głęboka czerwień. Poruszałem to tu na grupie i koledzy, dziękuję im za to, pomogli mi wyjaśnić istotę zjawiska. A wzrok mam nienajlepszy, prawie kurzą ślepotę, choć widzę dobrze ruch. Okulista nie widział nic złego, poza wiekiem oka.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Są opisy w sieci, OIDP, nie zaglądałem teraz, rzeczywiście, ogólna barwa obrazu jest "chłodniejsza" (1) niż w przypadku zdrowego oka.

(1) Dla mnie kuriozum - im światło od gorętszego ciała, czyli im większa temperatura barwowa, tym określane jest jako zimniejsze... IMHO powinno być odwrotnie, jak z biegunami źródła prądu/napięcia stałego...

Reply to
ACMM-033