dekoder AC3

Witam.

Od pewnego czasu szukam sposobów na wykonanie sprz?towego dekodera AC3 (dolby digital). Mia?by s?u?y? (razem z DAC'ami) jako ?ród?o dla zestawu 5.1, a dla niego ?ród?em by?by komp. W ca?ym pomy?le chodzi przede wszystkim o to, aby przetworniki i tor analogowy by?y mo?liwie daleko od kompa. W tej chwili korzystam z SoundStorma (nForce2) i kodeka AC97 na p?ycie. Nie mam zastrze?e? do samego SS, czego nie da si? ju? powiedzie? o kodeku. Mnóstwo ?mieci w sygnale wyj?ciowym. Chc? aby tam, gdzie jest cisza, by?a s?yszalna CISZA! Wprawdzie s? bardzo ?adne przetworniki w stylu PCM2702, ale jest to tylko stereo. Chcia?bym wyci?gn?? na zewn?trz 6 kana?ów. Moja p?yta g?ówna ma wyj?cie sp/dif, przez które mo?na wypu?ci? na zewn?trz 6 kana?ów w dolby digital. Oczywi?cie, mo?na to wpu?ci? na amplituner z dekoderem, jednak my?l? o zrobieniu czego? mniejszego, jako ?ród?a dla ca?kiem niez?ych g?o?niczków logitech Z-640. No i zaczynaj? si? schody. Odpowiednie procesory DSP s? dost?pne, jednak trzeba jeszcze kawa?ek algorytmu dekoduj?cego.. S? te? DSP z zaszytym kodem (np rodzina CS49300 Cirrus Logic), jednak przy zakupie trzeba si? pochwali? posiadaniem licencji z Dolby. Jest jeszcze jedno rozwi?zanie, które wydaje si? coraz bardziej kusz?ce. Zakup hipermarketowego DVD playera <200z? z dekoderem i próba wpuszczenia mu na wej?cie zewn?trznego sygna?u. Na wyj?ciu zabawa z ewentualn? zmian? DAC'ów na lepsze b?dzie ju? prosta. Czy kto? z Was ma w?a?nie taki mo?liwie tani DVD? Mia?bym pytanie: jaki to sprz?t i jakie ko?ci s? w nim u?yte? Chodzi mi g?ównie o DSP i DAC.

Rafk

Reply to
Rafk