Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Witam.

Max 232 nie daje rady powyżej 120kbit/s Pozostałe z tej rodziny dają
rade czasami powyĹźej 200. Ale mnie interesuje 500kbaud. Co w zamian
maxów mogę zastosować na 3.3V? Gdyby to było tylko odbieranie, to
wystarczył by pewnie zwykły inwerter, ale mnie interesuje również nadawanie.

I jeszcze jedno: czy posiadając taką prędkość dostępną w hardware PC
układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o
doświadczenia
praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do
rzeczy, ale moĹźe to byl wyjatek.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
doświadczenia

Uzywam Sipex 'ow 3222EBEY i one katalogowo daja rade do 250kbps  ale
realnie tak 115 to max.

Ale sa specjalne serie ktore daja rade do 450 niby czyli realnie z 300
wyciagniesz a jak chcesz wiecej to tylko z potwierdzeniaem RTS/CTS  do
niby 1Mbit Sipex SP3243E

dawny Sipex teraz Exar

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

A nie moze być USB->TTL RS232? FT232R albo chociaż kabelek od telefonu na
PL2303. Oba działają z większymi prędkościami. PL2303HXC wg dokumentacji
nawet do 6Mbaud, chociaż moje testy wykazały przy tym ustawieniu transmisję
znaków prawie o połowę mniejszą, a między znakami chwila ciszy na linii.

Michał

Re: Czym zmieniĂŚ RS232 >115200 na 3.3 ?

To jest plan B. Na razie chce sie orientowac czy da sie na rs232.

Re: Czym zmieniĂŚ RS232 >115200 na 3.3 ?

Bez potwierdzenia duzo nie wyciagniesz .

Re: Czym zmieniĂŚ RS232 >115200 n a 3.3 ?

Jest taki interface OBD2 który ponoć wyciąga 500 kbit/s, ale nie wiem czy
się pochwalą co siedzi w środku... ;)
http://www.telefon.net.pl/index.php/pl_PL,details,id_pr,5932,menu_mode,categories,smenu,diagnostics.html

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Do debugowania pewnego embeda używam interface FastRS232 (proc nie ma JTAG,
ale ultrafast RS232) zrobionego na FTDI który pewnie kosi na 3Mbit/s.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
doświadczenia

A musi to być RS232, nie może być RS422? Bo taki przeniesie 500kbaud
spokojnie.
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Nie w tym rzecz. Miałem okazje oglądać transmisje 230400 na normalnej
taniej płycie PC i byłem zaskoczony ze działa i że na oscyloskopie widac
prostokąty a nie sinusoidy. Myslę, że spokojnie dało by rade 460kbaud.
Ale zastanawia mnie co uzyć to konwersji tego do napięć CPU.

Natoamist jest _kompletnie_ inna kwestią co można uzyć jeśli nie da się
zrobić RS232 na takich prędkościach. Wtedy użyje sobie po prostu USB i
po sprawie.

Pytam bardziej z ciekawości.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

A oglądałeś na gnieżdzie czy po podłączeniu kabla? Bo takie szybkości
w zależności od szybkości wymagają juz dopasowania impedancji.
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

500KbitĂłw - dopasowania impedancji ?
No bez ĹźartĂłw.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Nawet 9600 na długim kablu, BEZ żartów. Widać "testu oka" w życiu nie
robiłeś.
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

A skąd taki bezpodstawny wniosek. Szanowny kolega raczy zgadywać.
A kolega widzę doświadczony i robi test oka przy 9600 na długich kablach
z RS232. To może powie kolega jak długich ?

Pzdr.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Od RS232 już odszedłem, nic mi nie wiadomo o dopasowaniu impedancji dla tego
standartu.
Dla RS422/485 i kabli 1km nawet dla 9600 warto przetestować transmisję na
warstwie
fizycznej.
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Zatem cóż kolega obecnie stosuje przy transmisji na odległość 1km?

Pozdrawiam

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

RS485.
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
No i słusznie bo to zupełnie co innego.
A skąd kolega wpadł na pomysł stosowania 500kbit/s przy odległości 1 km
tego nie wiem.
Stosowanie RS-232 przy tej prędkości i odległości  jest raczej mało
praktyczne.
Pewne sprawy są oczywiste i nie wymagają tłumaczenia.

Dodatkowo czy aby jest kolega uprawniony do oceniania innych ?
Nie koledze oceniać co w życiu robiłem a czego nie.

Pzdr.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
To nie o mnie mowa.

Nie dla wszystkich są "oczywista oczywistością".

Wiesz co, poczytaj siebie. Pisanie w stronie biernej czy trzeciej
osobie w kontekście, też niesie określoną treść skierowaną do
interlokutora na publicznej liście dyskusyjnej.

Pozdro,
K.

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Czytałem i starałem się być uprzejmy , trochę się zirytowałem tą
osobistą uwagą sugerującą braki w wykształceniu.

Pzdr.

Adam

Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?

Nie wykształceniu a fragmencie wiedzy. Nie słyszłałem o kimś, kto by
posiadł
całą wiedzę. "Test oka" jest podstawowym testem, ale nie wszyscy traktują go
jak rzecz oczywistą. Dla RS232 nie słyszałem aby ktoś go stosował, choć
teoretycznie jest to moĹźliwe.
Na pytanie, w jakich warunkach te ładne przebiegi przy 230400 baud,
nie uzyskałem odpowiedzi. Jest dla mnie oczywiste, że driver nieobciążony
kablem może dac radę, ale tor transmisyjny to coś więcej niż tylko sam
nadajnik.
K.

Site Timeline