Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Potrzebuje małego scalaka który przerobi mi 12V na około 11.5-12V przy
wydajnosci kilku mA (napiecie ujemne LCD).

ICL7660 odpada, bo działa tylko do 10V. Co innego mogę użyć? Zapewne
mógłbym wziąśc pare inwerterów i posklejać sobie pompe ladunkową
samodzielnie, ale ... może znajdzie się coś gotowego. Warunek: tanie
musi być, powiedzmy kilka zł.

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Zobacz w tme.pl
QDC1S-1212S Przetwornik DC/DC SIL4 1W 12V/12V

--
Filip.

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Masz 5V? Jak tak, to uBF%yj 2x ICL7660:
pierwszy z +5V robi coB6% koB3%o -4V
Drugi ma to -4V za masEA% i z +5V robi ca. -13V (idealnie: -15V).

Marek

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Czy aby wydajnośc nie spada drastycznie?

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

240x128 mono biega na tym bezbB3%EAdnie, wiEA%c o ile pytajnik nie ma
jakiegoB6% ogromniastego LCD - wystarczy.
Marek

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Sorry, pF3%BCno jest, nie zauwaBF%yB3%em, BF%e odpowiadam Tobie bezpoB6%re=
dnio.
No wiEA%c jeB6%li nie masz kobylastego LCD powinno uciB1%gnB1%E6
Marek

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

ICL7662...

e.

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

I już mialem na nim robić, ale okazało sie, że cena tego scalaka jest
jakaś z innej planety ... ~10zł (a w porywach i 50zl :). Dlatego pytam o
jakies alternatywy ;)

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

W maritexie po 7PLN :)
Oczywiście nie jest to po złotówce, ale jak znajdziesz jakiekolwiek
rozwiązanie za złotówkę koniecznie daj znać :)

e.

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?śś

Mam za 0zł: kilkanaście ICL7660 w szufladzie :P

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?śś

To podłącz pod 12V. Zapewne przeżyją

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

BTW. Gdzie mają takie chore ceny i po 50 zeta tego scalaka sprzedają??

pozdrawiam

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?
Powitanko,

Jak ujemne LCD, to nie wiem czy tam chocby 1 mA bedzie, a w takim
wypadku, to XX 232 ma przeciez pompe na pokladzie i te -12 spokojnie
wystawia. Swoja droga jakis dziwny ten LCD, ze az takiego napiecia
potrzebuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Tyle że z MAX232 i podobnych nie wychodzi wcale -12V a raczej coś koło
-10V. A jeĹźeli jedziesz na 3V3 to z np. ST3232 otrzymasz jeszcze niĹźsze
napięcie (jest tam inwerter i podwajacz napięcia, ale z dodatkową stratą).

Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?

Mam tu matrycę (inną) 256x128. Żre 7-10mA @ -8V. Max232 się ledwo co
wyrabia. Więc tak dobrze nie jest.

Site Timeline