czy można 8 ohm zamiast 4

Cześć Mam kolumny a w nich głoścki 4 ohmowe niestety głośniki się już rozpadły i chiałem je wymienic ale mam 8 ohm czy to w czymśprzeszkadza ?

Reply to
Rekrut

Użytkownik "Rekrut" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:cip9jh$qcc$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

z tym ze bedzie grało ciszej, a i wzmacniacz sobie odpocznie...nie ma problemu z dawaniem głosnikow o wikszym oporze - nie mozna dawac mniejszego niz pisze

Reply to
nuclear

Użytkownik "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cip9vd$oej$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Witam, Jeśli są to głośniki wstawione w kolumnę głośnikową, to rozjadą się parametry filtru który dzieli pasmo na poszczególne głośniki. Może się także uszkodzić pozostawiony głośnik wysokotonowy. Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

więc teraz nie wiem dawaćczy nie

Reply to
Rekrut

Napisz, jakie to kolumny (firma, typ), czy skomplikowane filtry, czy np. jeden kondensator. Jakie głośniki tam były a jakie chcesz wstawić. Wmak

Reply to
Wmak

nie wiem dokładnie co było tam od nowości bo ja je dostałem teraz i głośniki które tam są zamontowanie to40 w 8 ohm ale na kolumnie pisze Tonsil 30 W 4 ohm. A chiałem tam wrzucić takie głośniki z alegro za 39 zeta :)

Reply to
Rekrut

Zwróć uwagę na to że w przypadku głośnika basowego konieczne jest wstawienie głośnika o przynajmniej zbliżonych parametrach Thiele-Smalla do głośnika oryginalnego. Inaczej możesz uzyskać efekt braku basów lub dzwięku jak ze studni.

Moc jest parametrem dość drugorzędnym pod względem jakości dźwięku. Impedancja powinna zostać zachowana, w przeciwnym wypadku konieczne jest przebudowanie zwrotnicy.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "Rekrut" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:cipqoh$cpn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

tera zgłupiałem - to w sumie jakie głosniki są wsadzone? 4 czy 8 ohm ? wnioskuje ze 8, bo tak własine powiedziałes - idąc dalej, nie mowisz nic o innych głosnikach w zestawie, wiec wnioskuje ze ich nie ma, a co za tym idzie jest to jedyny głosnik. jesli to jest 4ohm to mozesz wsadzić 8 , a jesli * to tymbardziej ;-)

Reply to
nuclear

Sorry troche wam namieszałem kupiłem używane kolumny Tonsila w których jest jeden wysokotonowy głośnik i jeden niskotonowy ale te niskotonówki są uszkodzone więc chcę je wymienić. Tylko problem jest taki że w kolumnach sa wsadzone 8 ohm ale to nie są oryginalne głośniki bo na kolumnach pisze 4 ohm

Reply to
Rekrut

Zalezy od wzmacniacza. Jak to jest lampowy single-ended to bym nie radzil- moga sie robic przepiecia na pierwotnym uzwojeniu trafa wyjsciowego i na anodzie lampy koncowej. Push-pull jest bardziej odporny ale bezkarnie hulac bez obciazenia tez na nim nie nalezy.

Rekrut snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Jeśli to są głośniki "po przejściach", ze zgniłymi resorami, to czego byś tam nie wstawił, na pewno będzie dużo, dużo lepiej ! Wmak

Reply to
Wmak

Krzysiek Słychań napisał(a):

Brzmi jak naukowy belkot, a gosc pyta o bardzo podstawowa rzecz. Moze napisz bardziej zrozumiale... BartMan

Reply to
BartMan

Użytkownik Rekrut napisał:

Czy możesz napisać/narysować jak one (te co były) są połączone do zacisków ?

Czy tak: o----+------+

  • | | +|/| +|/| plus jest zwykle na czerwono na zaciskach D | D | i oznaczony kropką na głośnikach |\| |\| | | o----+------+

nisko- wysoko- tonowy

Jeśli tak, to MOZESZ a nawet POWINIENES podlaczyc te 8ohm nowe tak samo

- żeby to sprawdzić, zobacz jaką impedancje (ile omów) mają wysokotonowe. Jest to połączenie równoległe a wypadkowa impedancja na zaciskach bedzie miała (jak dla Ciebie) 4 Ohmy.

Możesz jeszcze napisac co to za kolumny są. Podać oznaczenie fabryczne (o ile jest).

Napisz czy jest zwrotnica i jeśli jest, to co na niej pisze.

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół
[...]

Chwila moment - gdzieś Ty widział kolumnę z głośnikiem wysokotonowym podłączonym bezpośrednio, równolegle do niskotonowego? Chyba tylko w przypadku wysokotonowego piezo, bo w każdym innym takie podłączenie skutkuje błyskawicznym sfajfczeniem wysokotonowego...

Ja raczej wądpie żeby to był wzmacniacz lampowy skoro były tam głośniki 30 w

4ohm przy lampowych raczej wysadziło by je w powiecze juz dawno a co do głośników z allegro za 39 zeta to mam wądpliwości co do ich cewek wydaje mi się ze mogą się okazać strasznie słabe lepiej uzbierac i qpić 2 za 69 ( z cewką 3-4 cm) jeśli ktoś lubi mocne udezenia bass :P a co do tego czy mozesz podpiąć to nie ma większej różnicy (w praktyce) - qmpel ma 2x głośniki 100w 6ohm + 2 jakieś tandetne 10w 4ohm i 2 wyskoko tonowe ( wzmachol chyba 2x 40 w 4 ohm) z przetwornica tylko do 100w i jak daje codziennie na max od 6 miech to jeszcze nic się mu z tym nie stało co prawda ma na końcowce radiator z wentylatorem ale to można dodać niemal do kazdej końcówki .

ja sam testuje końcówke tda7294 ile się da z niej wyciągną jak narazie osiągnołem 170 w przy 8 ohm ale końcówka się strasznie przegrzewa :/ i długo nie wytrzymuje 80% głośności bo zaraz osiąga wysoką temperature chociaz mam radiato z kompa za 60 zł :P specjalnie zmodernizowany.

Reply to
Damian's
[...]

A ja gupi zamiast qpić na Pazzegro 2 za 69 qpiłem sooba za ponad 700 PLN na pefno suabiej uteza nisz głośniki z Pazzegro

Z czym?

A po co?

Napisz do producenta - zdziwi się...

Dobrze, a teraz poważniej: - uszanuj czytających i staraj się pisać po polsku, - używaj przecinków i kropek, - uważaj, co wypisujesz na fachowej grupie, bo gromki śmiech możesz napotkać...

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Dlatego prosiłem pytającego o przeczytanie co pisze na piszczyku :)

A tak swoją drogą - ponoć były kolumny w których 'zwrotnicą' był kondziołek w szereg z tymże wysokotonowcem...

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół