czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego - Page 3

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

| Nilsson, Gert E.; Tenland, Torsten; Oberg, P. Ake;
| LASER DOPPLER MEASUREMENT OF CUTANEOUS BLOOD FLOW
| http://www.nature.com/jid/journal/v69/n3/abs/5616676a.html

Przepraszam pomylka. Powinno byc:

Nilsson, Gert E.; Tenland, Torsten; Oberg, P. Ake;
Evaluation of a Laser Doppler Flowmeter for Measurement
of Tissue Blood Flow

http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?arnumber41%23142

Nie jest tak zle, zalezy to tez od dlugosci fali lasera.
Chodzi o swiatlo odbite od poruszajacych sie czerwonych cialek krwi.

Pzdr.J.P.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

poniewaz aktualnie mam troche luzu, to sobie tak przegladam
ten temat i widze swietna strone dokladnym opisem teoretycznym
pomiaru i pieknymi obrazkami:

Ingemar Fredriksson, Carina Fors and Johannes Johansson
Department of Biomedical Engineering, Linkoping University

[Laser Doppler Flowmetry - a Theoretical Framework]
http://www.imt.liu.se/bit/ldf/ldfmain.htm

dostepna jako pdf:
http://www.imt.liu.se/bit/ldf/ldf.pdf

a tez widze,  ze obrazownie ukrwienia jest juz dwuwymiarowe:
[Blood flow imaging is enhanced using new detector technology]
http://spie.org/x8892.xml?ArticleID=x8892

[Laser Doppler Blood Flow Measurements]
http://www.rnhrd.nhs.uk/departments/clinical_measurement/laser_doppler.htm

jp

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

Uwazaj - roznica miedzy roznymi pomiarami.

Policyjne robia proste zdudnienie, mierza i nie musza sie przejmowac
ktory model jest wlasciwy, bo wszystkie i tak daja ten sam wynik pzy
ich dokladnosci :-)

A jesli w jednym ukladzie mamy wspolczynnik (c-v)/c, a w drugim
c/(c+v), i policzymy stosunek tych wspolczynnikow, to wydzie nam
(c^2-v^2)/c^2 = 1-v^2/c^2.
Wszedzie sie ten Einstein wciska :-)

Przy 1m/s odchylka wyniesie ~1e-17 - tak dokladne nie sa dzis nawet
zegary atomowe.

J.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
One dzialaja na zasdzie Dopplera. Te wspolczynniki (c+v)/c i c/(c+v) to sa
wspolczynniki wyjete ze wzorow Dopplera. Ogolny wzor ujmujacy wszyskie 4
alternatywy ruchow zrodla i odbiornika ma postac
 f = f0 (c+-vz)/(c+-vo).
Zatem zaden Enstein sie tam nie wciska, to Ty jak rowniez wszyscy Wierni
Teorii wciskacie go na sile gdzie sie tylko da; Doppler bardzo dobrze sobie
radzi bez tych roznych gamm, dylatacji, skrocen czy wydluzen (ale tylko w
jednym kierunku) i innych wymyslow chorej wyobrazni.
 Jesli nie masz nic ciekawego do napisania na temat o ktory pytam to nie pisz
nic i sie nie osmieszaj chyba, ze ci to przynosi jakas przyjemnosc czy
korzysci, to zrozumie.
 Pzdr.
Tornad

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
Hello Tornad,

To, ┼╝e nie podoba ci si─Ö teoria wzgl─Ödno┼Ťci nie upowa┼╝nie ci─Ö do
strofowania jednego z najstarszych u┼╝ytkownik├│w usenetu. Sam sobie
mo┼╝esz i┼Ť─ç gdzie chcesz zamiast zabrania─ç pisa─ç innym. Nie jeste┼Ť
w┼éa┼Ťcicielem tej grupy, ┼╝eby zarz─ůdza─ç, kto tu o czy ma pisa─ç.

Co do o┼Ťmieszania - sam si─Ö wystarczaj─ůco o┼Ťmieszasz.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

pisz

Chwileczke, to moj watek i moje pytania. Jesli ktos wchodzi tu i pisze bzdury,
nieprawde, wrecz klamie, ze to niby wzory zwiazne z Einsteinem - przeszkadza
mi. Wiec nie tylko pana Foxa sobie postrofowalem lecz w miare tresciwie to
uzasadnilem.
Domyslam sie, ze swoje lata ma ale ja z tego powodu nikogo nie potepiam, malo,
cenie ludzi dojrzalych za ich doswiadczenie, wiedze i inne takie. Ale jak mi
ktos bezczelnie wciska kit to mam zwyczaj przynajmniej mu to zakomunikowac.
Co, mam rznac glupa i przytakiwac bo pan Fox jest zasluzonym dzialaczem i
aktywista na wiekszosci grup? Wydaje mi sie, ze nie.
 A co do Teorii napisalem, ze jest spojna, prosta (sam te wzorki umiem
wyprowadzic) wrecz genialna, ma tylko jedna wade, ze oparta jest o
nieprawdziwe zalozenia.
 Jesli to ma byc powod do wstydu to chyba dla kogos, kto tego do tej pory nie
zauwazyl. Zatem wypraszam sobie rowniez z Twojej strony okreslenia, ze ja tej
czy innej teorii nie lubie. Kazda, jak kazda kobieta ma swoje wady i zalety te
moge porownac do mlodej laski; piekna i seksowna, oddalbym sie jej gdyby
nalegala tyle, ze troche przyglupia...
 Pzdr.
Tornad

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

To jest grupa elektroniczna. JeB6%li ktoB6% tu przychodzi i pisze bzdury =
o20%
czEA%stotliwoB6%ciomierzach na B6%wiatB3%o widzialne to przynajmniej mF3%
gB3%by nie20%
twierdziE6%, BF%e kiedyB6% zajmowaB3% siEA% elektronikB1%.
PrzyszedB3%eB6% tu w goB6%ci i zadaB3%eB6% pytanie. Nie jest mile widzian=
e BF%eby20%
pytajB1%cy strofowaB3% kogoB6% z odpowiadajB1%cych.
Za wszystkie  odpowiedzi B3%adnie podziEA%kuj, ukB3%oF1% siEA% i spadaj t=
rollowaE6%20
na p.s.f.

--20%

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

bzdury,

 Nawzajem. Marza Ci sie czasy cenzury. Jesli ktos tu przychodzi i uwaza, ze
pisanie o pomiarze czestotliwosci THz-owych przerasta jego wyobraznie to niech
spada na drzewo.
 Fachowcy byc moze sie wypowiedza, czesc z nich juz to zrobilo; problem jest
trudny zdaje sobie z tego sprawe. Ale moze komus jakas przednia mysl zaswita i
w tej burzy mozgow cos wartosciowego sie narodzi. Taka mialem nadzieje.
 Moze niepotrzebnie napisalem do czego mi to potrzebne czym wywolalem burze w
szklance wody. Jakbym napisal, ze do konstrukcji np. elektronicznego pastucha
byloby to moze politycznie poprawniejsze.
Nie bede sie tlumaczyl, za nie jestem wielbladem, moze na innych grupach np.
hamerykanskiej dowiem sie czegos wartosciowego.
 Zwaz na to, ze przychodzi tu "w gosci" wielu przedstawicieli czegos co ja
nazywam syndromem Polaka; jesli ktos sie wychyli ponad okreslony poziom to sie
go normalnie sciaga na dno polskiego piekielka.
Pzdr.
Tornad

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

Marzy mi siEA% BF%e jak ktoB6% przychodzi z proB6%bB1% to nie zachowuje s=
iEA% jak burak.

Jesli ktos tu przychodzi i uwaza, ze

To ty tu przychodzisz i piszesz o pomiarach THzowych podajB1%c przy tym20%
schemat ukB3%adu na czEA%stotliwoB6%E6 200MHz.

Wypowiedzieli siEA% BF%e nie da siEA% zrobiE6% takiego czEA%stotliwoB6%ci=
omierza.20%
Ale po tobie to spB3%ywa jak po kaczce.

problem jest

Tak zapewne wychyliB3%eB6% siEA% ponad poziom 200MHz i znalazB3%eB6% siEA%
 na20%
poziomie 600THz.

--20%

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

BC5%82ogosC5%82awieni ci ktC3%B3rzy nie majC4%85 nic do powiedzenia,=
 milczC4%85.
ZasC5%82yszane.

Gdyby nie internet nie wiedziaC5%82bym C5%BCe na C5%9Bwiecie jest tyl=
u idiotC3%B3w.
S.Lem.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

Je┼Ťli masz na my┼Ťli grup─Ö fizyczn─ů, to on jest tam jednym z bardziej
aktywnych trolli. Nikt kompetentny nie chce ju┼╝ tam z nim dyskutowa─ç, bo
dyskusja z trollem jest bezcelowa.

--
GLaF

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
:

87% innym. Nie jesteC5%9B

85%.

On troll-uje na budowlanej, pisze swoje wypociny pt u nas w hameryce.

Ciekaw jestem czym on chce zmierzyC4%87 te swoje 1m/s czy ma linijkC4%99=
 z  =

dokC5%82adnoC5%9BciC4%85
do nm czy zegarek z fs  :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
Hello Tornad,

Nie, robaczku. Twoje s─ů jedynie posty w tym w─ůtku. Odpowiedzi na nie
nale┼╝─ů do odpowiadaj─ůcych. Jak ci nie odpowiada taki uk┼éad, to nikt
ci─Ö tu si┼é─ů nie trzyma.

Sam piszesz bzdury.

Hamuj na zakr─Ötach, bo banda ma okre┼Ťlon─ů wytrzyma┼éo┼Ť─ç - nie r├│b z
siebie wi─Ökszego durnia.

To, ┼╝e nie znasz wzor├│w nie upowa┼╝nia do strofowania kogokolwiek.
Jarek zwrócił _żartobliwie_ uwagę na napis "1-v^2/c^2" który jest
fragmentem wzoru Einsteina na mas─Ö relatywistyczn─ů. ┼╗artu nie
za┼éapa┼ée┼Ť, bo┼Ť m┼éody sta┼╝em i nie znasz historii pewnej dyskusji z
pl.misc.samochody, gdzie pięknie zostało wywiedzione, że wzór na
energi─Ö kinetyczn─ů da si─Ö wyprowadzi─ç wprost ze wzoru na mas─Ö
relatywistyczn─ů i starego, dobrego E=m*c^2. Istot─ů dyskusji by┼éo
rozprawienie si─Ö z sqrt(1-v^2/c^2).

Tak, na grupie o samochodach te┼╝ odbywa┼éy si─Ö kiedy┼Ť bardzo m─ůdre
dyskusj─Ö. Dzi─Öki ludziom, kt├│rzy wiedzieli, o czym pisz─ů, umieli zada─ç
pytanie i - co najwa┼╝niejsze - zrozumie─ç odpowied┼║. Ale przede
wszystkim mieli szacunek dla tych, kt├│rzy mieli wiedz─Ö.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
 Oj cos jaks czula strona drgnela czy komus na odcisk nieuwaznie nadepnalem.
 O, nie domyslilem sie ze jestes tej bandy szefem. Na przyszlosc bede uwazal.
 Czyli chodzilo w sumie o zmiane tematu, rozdrobnienie na szreg podwatkow aby
w tym metnym sosie juz nikt sie nie polapal osso chodzi.
Czyli co, mam czekac az rozpocznie sie dyskusja o taczkach z hamulcem recznym,
rozumiem.
 Reklama na tej stronie rowniez nie jest mile widziana.
 Nie zalowalbym rowniez Twojej nieobecnosci na tej grupie.
Tornad

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
Hello Tornad,

Na jakiej stronie? I od kiedy to komentuje si─Ö zawarto┼Ť─ç legalnej
sygnaturki? Ju┼╝ o lamerskim jej cytowaniu nawet nie ma co gada─ç.

ROTFL! Mysz ryknęła.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

G* tam postrofowales.

Przeczytasz jeszcze raz, moze zrozumiesz i przeprosisz.
Albo i nie przeczytasz, umrzesz tak samo glupi jak jestes teraz.

J.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

a co┼Ť w rodzaju czujki mikrofalowej by nie wystarczy┼éo?

--
Pozdr.
Michał

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

http://www.lasertex.eu/index.php?lang=pl&page=home zobacz tu. To była/jest
jednostka na Politechnice Wrocławskiej. Sympatyczni i kompetentni ludzie.
Mo┼╝e zainteresujesz ich tematem.
Wojtek

--
Pow├│d┼║ ma te┼╝ plusy dodatnie,
każdy dostał darmowe oczko

    Mierzyli┼Ťmy w zesz┼éym miesi─ůcu cz─Östo┼Ť─ç lasera Nd:YAG (nie d┼éugo┼Ť─ç
fali), wysz┼éa nam warto┼Ť─ç z niepewno┼Ťci─ů ok. 1,5 kHz i sta┼éym offsetem
~60 kHz od warto┼Ťci z publikacji znalezionych w sieci. Pomiar by┼é
robiony w stosunku do wzorca SRS FS-725 za pomoc─ů optycznego grzebienia
cz─Östo┼Ťci, dost─Öpne okno pomiarowe od r─Öki to 1050-2100nm. W zasadzie
fragmenty z widzialnego te┼╝ mo┼╝na zmierzy─ç.

--
Filip.

Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego

No to Tornad miernik czestotliwosci ma, ciekawe teraz czy sie
zorientuje czemu sie ciagle dla niego nie nadaje :-)