czarny ekran

Witam wszystkich.

Poradzono mi zapytać o mój problem u Was, a jest on następujący.

W telewizorze (Elemis) jedynie co widać to ciemny ekran, bez względu na to jaki wybiorę kanał. Od jakiegoś czasu działo się tak, że po włączeniu pojawiały się lekko ukośne paski, a po ponownym naciśnięciu tego samego kanału, lub po jakimś czasie "nagrzewania" się telewizora, pojawiał się obraz. Aż któregoś dnia podczas odbioru, "pyknęło" i pojawił się czarny ekran oraz światełko kontrolki (taka mała lampeczka) z zielonego zamieniło się na czerwone. Tak się robiło do tej pory, gdy przez jakiś czas nie było sygnału i telewizor wyłączał się przechodząc w stan czuwania. Dla oszczędności ekranu, po co ma świecić, gdy nie dociera sygnał obrazu. Teraz jak włączę i wybiorę kanał, to po nagrzaniu się na moment pokazują się na szarym tle lekko ukośne paski i zaraz ekran robi się ciemny (czarny-bez życia).

Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu? Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów". Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?

Pozdrawiam Krycha.

Reply to
Krycha
Sylwester Łazar
Reply to
Sylwester Łazar

Dnia Wed, 30 Nov 2011 17:39:35 +0100, !sp napisał(a):

Optymista :) W Zielonej wciąż nadają na analogu.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Sylwester Łazar

Że co? To te 14 programów z MUX-3 i MUX-2 to tylko wytwór mojej wyobraźni?

[...]

?
Sylwester Łazar

Hej.

W dniu 2011-11-30 13:03, !sp pisze:

Wolę jednak poczekać do kwietnia 2013 roku (Opolszczyzna) z zakupem nowego telewizora, skoro naprawa zamknęłaby się kwotą 150 zł. A może nie kupię, bo się odzwyczaję, skoro i tak niewiele jest co oglądać w TVP, a kablówki nie mam i na razie nie planuję.

Krycha.

Reply to
Krycha

Hej.

Tak, tak, bo w ten kwiecień 2013 roku dla Opolszczyzny, to ja nie wierzę. Kiedy to u nas realizacja była w terminie?

Ooo, właśnie tak. Urządzenia elektroniczne należy kupować najpóźniej jak się da. Ponieważ zbyt szybko się starzeje.

Krycha.

Reply to
Krycha

Hej.

W dniu 2011-11-30 17:39, !sp pisze:

Tak jest, mały telewizor (do odbioru analogowego) w kuchni działa bez problemu.

Krycha.

Reply to
Krycha
Reply to
John Kołalsky

Anteny zazwyczaj montuje się na dachach...

John Kołalsky

W dniu 2011-12-01 08:30, Artur(m) pisze:

(...)

To imię :-)

Krycha.

Reply to