Automatyczny wyłącznik światła i LED

Witam, Jakiś czas temu remontowałem korytarz w mieszkaniu. Wymyśliłem, że przy okazji można by było zrobić oświetlenie nocne. Znalazłem automatyczny wyłącznik światła z czujnikiem ruchu LX2000 firmy ZeXt:

był taki, że ww czujnik miał sterować równolegle dwoma źródłami światła. Na początku były to zwykłe żarówki. Czujnik działał rewelacyjnie, wpełni spełniajac swoje zadanie. Ponieważ żarówki nie miały być docelowym źródłem światła, zakupiłem ekwiwalent w postaci lampy (no bo nie żarówki) LED, na przykład takiej ("żarówka LED świecówka E27 - 20LED 230V"):
wkręceniu okazało się, że owe "żarówki" świecą praktycznie cały czas. Z tym że ciut jaśniej, gdy obwód jest zamknięty. Przeprowadziłem testy z których wynika, że automat włączający przepuszcza jakiś potencjał (neonówka się swieci) na swoje wyjście. Żarówki to nie ruszy, ale przetwornica w lampie led pracuje. Układ testowałem zarówno w środowisko docelowym, jak i na prędce złożonym środowisko testowym składającym się z jednej oprawki z lampą LED, automatycznego wyłącznika i okablowania. Dodam, że w instrukcji obsługi jest wypisany zakres obsługiwanej mocy wynoszącym od 40W do 400W.

I teraz mam zasadnicze pytanie. Czy da się coś zrobić, żeby lampa ciągle nie świeciła?

Reply to
Qwinto

steruj tym wlacznikiem jakims malym stycznikiem ktory bedzie dopiero zalaczal obwod.

Przypuszczalnie w tym automacie nie ma przekaznika (moze zmien na taki z przekaznikiem) a jest triak jakis i nie odcina on doskonale obwodu, ledy potrzebuja naprawde malo wiec im to wystarczy (podobnie jak dzialaja "zarowki" enegrooszczedne przy wlaczniku z neonowka).

To moja teoria ale na triakach znam sie tak sobie, u mnie niby zatkany a neonowka swieci wiec ide tym tropem ;)

Reply to
Papkin

Qwinto snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

Podłączyć, zgodnie z instrukcją obsługi żarówkę o mocy conajmniej 40W... możesz spróbować ze słabszą żarówką (zwykłą żarówką, nie np energooszczędną świetlówką) - może się lekko żarzyć w pozycji WYŁĄCZONE. Ten czujnik ruchu został zaprojektowany do normalnych żarówek. Możesz szukać innego, który nie będzie miał zdefiniowanej minimalnej mocy obciążenia - prawdopodobnie będzie wyposażony w przekaźnik a nie triak na wyjściu.

Reply to
Wmak

Jeszcze jedno - trzeba szukać urządzenia "trzykońcówkowego" - powinno mieć zaciski: faza, zero i wyjście, tak, aby zasilanie elektroniki było podłączone pomiędzy fazą a zerem (pełne napięcie) a nie szeregowo z obciążeniem.

Reply to
Wmak

Też o tym myślałem.

Przekaźnika nie ma na pewno. Thx

Reply to
Qwinto

Teraz mam właśnie tak podłączone. Tyle że zapowiadaja uwolnienie cen prądu :)

Ciężko będzie coś takiego znaleźć.

No tak,tyle ze znalazlem tylko 2 rożne urządzenia. Oba do podłączenia szeregowego. Innych nie widziałem. Dzieki za rady.

Reply to
Qwinto