akumulatory NiMH

No i znowu mi sie akumulatorki NiMH zestarzaly.
Wiem, wyrzucic do utylizacji, kupic nowe eneloopy, d* nie zawracac.

Ale meczy mnie mechanizm zjawiska :-)

Akumulatorki wykazuja teraz wyzsze napiecie spoczynkowe, 1.37V, no
i spora rezystancje wewnetrzna.
Co im sie moglo w srodku stac ? Woda wyparowala ? Szczelne sa.

Mogla im zaszkodzic troche ladowarka - wysoki prad przy rezystancji
wewnetrznej owocowal sporym napieciem w czasie ladowania i wysoka
temperatura.

Re: akumulatory NiMH

Eneloopy też się starzeją, kto wie czy nie szybciej od zwykłych.

--
P. Jankisz
Re: akumulatory NiMH

Nie potwierdzam. Jeszcze żaden zestaw NiMH nie wytrzymał mi w aparacie
tyle czasu, ile wytrzymują Eneloopy. Aparat ma 8 lat, Eneloopy ze 3
lata, poprzednie zestawy po max 2 latach nadawały się do wyrzucenia,
Eneloopy nie wykazują jeszcze zużycia. Inna sprawa, że poprzednie były
zamęczana samorozładowaniem (robię mało zdjęć) a Eneloopy tego się nie
boją.

Syn Używa swojego aparatu bardziej intensywnie i też nie ma nic do
zarzucenia Eneloopom. Wszelkie inne akumulatory przeklinał po max
kilku miesiącach.

Re: akumulatory NiMH

Moje 3 letnie E. z trudem wyciągają 80% pojemności katalogowej.
Eksploatowane w dosyć mocnej lampie błyskowej, może to ma jakieś znaczenie.

--
P. Jankisz
Re: akumulatory NiMH

A ile cykli ładowania/rozładowania zrobiły przez ten czas?

Re: akumulatory NiMH

Calkiem niezly wynik moglbym rzec.
Te o ktorych pisze lampy by juz nie uciagnely ;-)

J.

Re: akumulatory NiMH

W sumie ta lampa zarżnęła mi już 2 komplety zwykłych Sanyo. W obydwu
przypadkach jeden z 4 akumulatorów tracił pojemność. Jednak te Eneloopy
nie są takie złe :>

--
P. Jankisz
Re: akumulatory NiMH

Ale to nie jest zły wynik. Ile wyciągają "zwykłe" NiMH po takim
czasie? O ile jeszcze w ogóle żyją...

Istotniejsza jest ilość przeżytych cykli ładowania.

Re: akumulatory NiMH

A kto to by pamiętał. Ale jako jedyne z rożnych Sanyo przeżyły 3 lata i
jeszcze pracują, więc to to jednak niezły wynik.

P. Jankisz
Re: akumulatory NiMH

Mam  Uniross 2300mAh z 3 sztuk po 5 latach uzytkowania padla 1 sztuka 3
pozostale maja jeszcze jakies 30% pojemnosci. Panasonic 2000mAh po 4
latach 50% pojemnosci. Sanyo po 3 latach 80%.  Sony 2700mAh po 2 latach
30% pojemnosci. Podobne gowno do tych Sony to GP 2300mAh po 2 latach
nadaja sie na smietnik.

Aku intensywnie uzytkowane myszka klawiatura + Aparat pradozerny.

Re: akumulatory NiMH
Witam
ja używam w modelarstwie a ładuje bardzo dobra ładowarka Mega Power
infinity. Moje obserwacje
- żadne nowy ku nie wytrzymał więcej niz. 2 lata
- więcej nie mogłem naładować niż 1800mAh
- najwyższe napięcie na ogniwo to około 1,4 V
można sprobowa rozładować poprzez diodę i opornik 20 Ohm przez dobę w
kierunku przewodzenia , ale nie wiem czy to cos pomoże .
Marek S