Akumulator w notebooku -- spadek pojemności

Co zrobić, aby odzyskać pojemność takiego akumulatora. Spadła do połowy tej, jaka była półtora roku temu.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

95%: kupić nowy akku. 5%: rozładować spod DOS/Win Setup do zera. Marek
Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console>

Kupic nowa baterie, ale upewnic sie ze nie jest na ogniwach Panasonica, ani B&K. Te typy tak maja.

"Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@d20g2000yqh.googlegroups.com

: 95%: kupić nowy akku. : 5%: rozładować spod DOS/Win Setup do zera.

Była rozładowywana do zera. Zanim straciła pojemność, prawie nie była używana. (była w notebooku, ale notebook był zasilany z sieci)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Znaczy była używana. Jakie masz ustawienia zasilania w notebooku? Najważniejsze - przy ilu procentach ładunku zaczyna ponownie ładować baterię? Przy standardowych ustawieniach Visty (z tego co pamiętam) zaczyna doładowywać kiedy tylko ma okazję - co nie jest najzdrowsze dla baterii. Pozdrawiam GRG

Reply to
grg12

lomem opakowanie i sprawdzamy czy sa bardziej ynteligente sposoby? W sumie mam toshibe i nie wiem co tam zapakowali?

Jedno jest pewne, na pokladzie dali viste, najwiekszego terroryste z hameryki.

Reply to
Papkin

"grg12" 1c895$4b2687b4$506cdd75$ snipped-for-privacy@news.chello.at

Gdzie to jest ustawiane?

Zawsze jest doładowywanie do 100%.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Zerknij sobie na dyskusje na pl.comp.pecet z 3.12.2009

Fantom

Reply to
Fantom

"Fantom" hg8n38$7bm$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl

Dzięki. Wynika z tego wątku, że mam wyjątkowo dobry akumulator. ;)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

W "ustawieniach zasilania"? (niestety nie mam pod ręką notebooka - ale klikniecie prawym na ikonce baterii powinno wystarczyć). Warto - co najmniej - zmienić domyślny schemat z "laptop" (urządzenie przenośne, winda stara się utrzymać max. ładunek baterii na wypadek dłuższej pracy bez sieci) na "desktop" (urządzenie zwykle pracujące "na kablu"). I zmniejszyć próg rozpoczynania ładowania do 20-30%.

Czyli nawet jak zejdzie parę procent na samowyładowanie laptop doładowuje - i kolejny cykl leci. Zmiana ustawień nie "uleczy" baterii ale przynajmniej to co masz na dłużej zostanie (kilka cykli "rozładować do 0, naładować" może natomiast coś dać - pewnie niewiele ale zawsze...) Pozdrawiam GRG

Reply to
grg12

"grg12" d6970$4b27e4e0$506cdd75$ snipped-for-privacy@news.chello.at

Takich ,,cykli'' mogło być i kila tysięcy. :)

Nic nie dało.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console>

A propos - spadla prawie dokladnie do polowy i nagle ?

Bo jest mozliwe ze w srodku masz sekcje dwoch ogniw polaczonych rownolegle. Jesli padl jeden z pary .. to wkrotce padnie drugi :-)

"J.F." hga8lc$8p8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Dokładnie do połowy z dokładnością, na jaką można sobie pozwolić przy takich pomiarach.

:) Dzięki za pocieszenie. ;) Chętnie bym przerobił notebook tak, aby ładował NiMH i wymieniłbym akumulator na paluszkowy -- na Eneloopy. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hg5p6o$rpa$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

I to prawdopodobnie ją wykończyło. Baterii litowo jonowych się do zera nie rozładowuje tak jak się to robiło z Nicd. To litowym bardzo szkodzi.

Generalnie taka bateria litowa przewidziana jest na 300-500 cykli chemicznych. Zastanów się ile cykli ma Twoja już za sobą.

Reply to
Pszemol

"Pszemol" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Pełnych? 30 do 40.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" hg4344$ae5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Wiele wskazuje na to, że bateria taka traci swoją pojemność w wyniku nieużywania i potrafi odzyskać cześć tej pojemności w wyniku używania. :) Teraz jest zużyta w 48% -- jak głosi oprogramowanie, a była niedawno zużyta w 50% praktycznie bez używania. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" i131gf$fhp$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Teraz jest 47% zużycia, niedawno było 48% zużycia a wcześniej było 50% zużycia. Rozładowywana jest do samego końca -- raz nawet notebook padł, bo nie zdążył zahibernować się. (być może był ,,explorowany'' forsownie do samego końca -- nie pamiętam; teraz mam pierwszy alarm na 30% pojemności tego, co zostało)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"Eneuel Leszek Ciszewski" i1qdcp$7vu$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Teraz podskoczyło aż do 53% -- bez wątpienia szkodzi wysoka temperatura. Ciekawe, czy to ubytek trwały. Jeśli od temperatury, to chyba tak.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

Jak rozumiem, wszystkie pomiary przeprowadzasz w tej samej temperaturze?

Reply to
Marcin E. Hamerla

"Marcin E. Hamerla" snipped-for-privacy@4ax.com

Nawet nie wiem, jak są dokonywane te pomiary. :) Wyniki pokazuje program Notebook Hardware Control Personal Edition.

Teraz pokazuje 51%, niedawno (ale po tych 53%) pokazywał 50%.

Bateria miała starczać na 180 minut, starczała na około 120, teraz starcza na mniej niż jedną godzinę. W ostrym słońcu pisanie jest trudne i ten czas na niewiele pozwala. Inne notebooki FujitsuSimensa potrafiły ciągnąć chyba do 6 godzin -- oczywiście nie za śmiesznie niską cenę, jaką zapłaciłem za ten notebook, ale uznałem, że te

2 godziny to całkiem dużo. :)

Zasilanie to poważny problem -- zwłaszcza w podróży. :) Kolejnym jest brak powszechnego dostępu do netu. Pierwszy problem został bardzo skutecznie umniejszony poprzez załadowanie do samochodu przetwornicy z 12 V na 230 V, natomiast ten drugi nadal jest problemem. W miastach są HotSpoty (w Augustowie pracuje to bardzo dobrze, w Białymstoku... hm... Miasto mogłoby chyba wyrzucać pieniądze w inny śmietnik) ale na plażach można chyba jedynie pomarzyć o Monice i ratowniku. :)

Teraz siedzę w jakimś domku, który na ogrodzeniu ma tablicę sugerującą, iż internet nie jest tu obcy. :) Wybrałem dom nie dlatego, że zobaczyłem tę tablicę, ale dlatego, że był po prostu pierwszym w okolicy -- nie zgłaszam żadnych pretensji, a jedynie zauważam, że niestety nie widzę dookoła ŻADNEJ aktywnej anteny WiFi... Wioska całkiem duża. :) Chyba każdy dom przeznaczony turystom. :) Cena wcale nie jest niska. :) Ile? Długie bawełniane spodnie na cały tydzień -- czyli 7 par takich długich, bawełnianych spodni z wieloma kieszeniami (w tym jest i kieszeń zamykana na zamek błyskawiczny)... No... Ale na wsiach jest drożej niż w mieście. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski