1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Czołem.

Kiedy moje mieszkanie było budowane, miałem w planach położyć w podłodze
kanały kablowe dla sygnałów TV, głośników itd. Niestety, wykonawca się
trochę pospieszył i wcześniej zrobił wylewki.  Teraz szukam metody na
wykonanie takich kanałów w podłodze  przy ścianie ( jakieś 3 cm wylewki
kładzionej metodą suchą, pod spodem 5 cm styropianu ). Ideałem była by
tarcza do betonu ze skutecznym odpylaniem. Dobrze by było aby bruzda
była dopasowana do szerokości kanału, aby nie babrać się cementem i
szybko połoźyć na to wykładzinę. Jakieś pomysły ?
--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Wypożyczyć ręczną bruzdownicę, taką z dwoma tarczami. W
wylewce bez problemu wytniesz dokładny rowek. Ale niestety
syfu nie unikniesz, kurzy się niemiłosiernie ;-).

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Wystarczy mi *jedno* cięcie, kanał ma iść przy ścianie. Odpad wybiorę
ręcznie.

Nie chce mi się wyłączać pomieszczenia z eksploatacji.

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe
Z tej bruzdownicy dwutarczowej jest możliwość odkręcenia jednej tarczy i ma
odkurzacz, jak się powoli tnie aby odkurzacz nadążył i nie dopuści do zatkania
i zasyfienia filtra to znowu tak się nie kurzy, wiadomo,  że bez kurzu się
nie  obejdzie.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

To oznacza że pokój trzeba opróżnić z mebli ? Odkurzacz towarzyszy
bruzdownicy w standardzie, czy trzeba swój podpinać ?

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Jak chcesz bez kurzu to maisel i młotek. Skoro to ma tylko 3cm to skujesz w
pół godziny wszystko co ci potrzeba, korytka osadzisz na najtańszym kleju do
płytek i będzie czysto.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Co właściwie jest tak złe w listwach przypodłogowych z kanałem kablowym,
że aż trzeba bruździć?

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Za mało miejsca. Z lenistwa widzę to tak: zwykły kanał kablowy ( płytki
i szeroki ) przykręcony do ściany na styku z podłogą, czyli udający
listwę przypodłogową. Dla niepoznaki oklejony/pomalowany na jakiś jasny
brąz.

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Jak za mało? Miałem na myśli rozwiązanie zbliżone do tego opisanego
wyżej. Są listwy zaprojektowane tak, że mogą pomieścić kable, są kanały
projektowane specjalnie do montowania przy podłodze, można też użyć
typowego. Ale lenistwo powinno wykluczać łomotanie młotem i rżnięcie
piłą betonu.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które
mam w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

A, to co innego. Myślałem, że za mało miejsca w pokoju na większą listwę
(bo meble, bo to, bo śmo). Takich korytek, mniej lub bardziej ozdobnych,
mniej lub bardziej pojemnych, przeznaczonych do montowania w miejsce
listwy, jest spory wybór.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Jezeli przewody mają przebiegać przy ścianie to jest inny, tańszy i czysty
sposób na taką instalację.
Już kilka razy miałem okazję to stosować u klientów, którzy tak jak Ty mieli
problem z poprowadzeniem przewodów, kiedy były porobione podłogi i
pomalowane ściany.
Kupujesz plastikowe, płytkie koryka elektryczne o szerokości takiej samej
jak wysokość listwy podłogowej, ewentualnie kilka mm szersze.
Listwy te mocujesz kołeczkami do ściany w miejscu, gdzie jest listwa
podłogowa. Spód korytka ma być przykręcony do ściany.
W korytlach prowadzisz przewody i wyprowadzasz je tam, gdzie potrzebujesz do
góry poprzez wywiercone od góry otworki.
Dekielek plastikowego korytka łączysz z listwą podłogową klejąc taśmą
samoprzylepną dwustronną lub klejem. Jeżeli listwy są drewniane można ją po
prostu przypiąć zszywkami tapicerskimi. Na koniec dekielek wraz z listwą
wciskasz w swoje miejsce i już. W każdej chwili masz dostęp do korytka.
Możesz dokładać i odejmować kabli. Końcowy efekt jest prawie niezauważalny,
zwłaszcza jak ktoś ma ściany w jasnym kolorze, bo korytka są białe, ale na
dobrą sprawę można je okleić okleiną drewnopodobną lub podobną do listew
naklejajac od góry korytka pasek takiej okleiny. Można też kupić lakier
nitro w sprayu i pomalowac na kolor zbliżony do koloru ściany lub listew.
Wile osób nawet nie zauważy tych korytek.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Czyli mniej więcej to o czym pisałem. Wiedziałem że niczego specjalnego
nie odkryłem. Chyba tak zrobię, bo to robota na całe mieszkanie na jedno
popołudnie.

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Prawie dokładnie tak. Z tą różnicą, że zamaskowany listwą podłogową. Samo
korytko będzie się różniło od pozostałych listew, a w przypadku zamaskowania
go listwą podłogową, taką samą jak masz w pozostałych pomieszczeniach dla
osoby siedzącej w odległości większej jak 1-2m prawie nie do zauważenia, ze
za listwą jest korytko. Widać to dopiero jak się stoi ponad tą listwą.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Poprawka. Miało być:
... taką samą jak masz pozostałe w pomieszczeniu ...

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

I to jest rozwiązanie. Oby się tylko małżowinka nie dowiedziała :)

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Tak bardzo polubiła kable walające się pod ścianą, że będzie jej tego
brakowało?

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Kable nie walają się pod ścianą, tylko są poupychane za listwami. Ale
już się nie mieszczą.

--
P. Jankisz
Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe

Rozejrzałem się dookoła, bo tu koło mnie wciąż jakieś przebudowy.
Leży sobie taka listwa przypodłogowa, nie przykręcana bezpośrednio,
tylko zintegrowana z najmniejszą rynienką, taką około 2cm. Ryniuenkę
przykręca się do ściany, a potem wciska listwę. Sama listwa (wygięta
w "S") ma kilka centymetrów. Tak na oko, to w rynience, pod i nad
nią można ukryć pod listwą z dziesięć kabli UTP. Może coś takiego?
Nawet nie jest bardzo obleśna. Popsiukać lakierem też się da.

Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablow e

Pewnie tak, muszę poszukać co leży w sklepach. Koncepcja mi się podoba o
tyle, że obędzie się bez syfienia. Wielkie THX za skuteczną pomoc w
nietypowej spawie.

Lakier na PP ( chyba to jest PP )  to średni pomysł, lepsza byłaby
okleina, ale to niewdzięczna robota przy tych wymiarach.

--
P. Jankisz