Siemens vaatwasser blijft pompen.

Hoi vaklui,

Ik heb een Siemens vaatwasser waarvan ik het labyrint hebt schoongemaakt. Ik heb alles weer in elkaar gezet maar het enige wat hij doet is pompen. Hij reageert niet meer op de schakelaar als ik de laadklep opendoet. Hij blijft hoe dan ook door pompen. Wat ik ook doe hij blijft alleen maar pompen. Wat kan het zijn ?????? Ik heb alles 3x na gekeken maar alles zit goed.

Ik hoep dat iemand de oplossing weet.

Grts en Thanx, Erik.

Reply to
Bikkel

Hij blijft pompen omdat hij denkt dat hij dat moet. Zoek het bij de niveau schakelaar.

Reply to
Jeroen

Nog een tip:

Ano

heb je per ongeluk de aquastop geactiveerd - dan blijft 'tie ook pompen. is meestal piepscuimvlotter of sensor op bodemplaat van machine.

Reply to
niet.lullen

"niet.lullen" schreef in bericht news:1d910$47cc75d0$d55d7485$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Er staat er geen E- nummer meer op de klep. Bij mij blijft hij heel de tijd maar pompen zelfs als ik de klep open doet.

De microswits van de vloervlotter werkt alleen als ik hem lostrekt. Deze schakelt niet als ik hem op en neer beweegt. Er zitten 2 microswitsen 1 voor de vloervlotter en 1 voor de (ik denk een drukregelaar) de 1e is een 3 polige micro en de 2e is een 2 polige micro. als ik van de 1e het stekkertje los trek gebeurd er niks bij de 2e stopt de pomp. Wat ik verder ook doe de pomp blijft draaien, behalve als ik de programmaknop op nul schakelt dan stop hij wel met pompen.

Ik hoop dat er een oplossing voor is.

Reply to
Bikkel

Om welke reden heb je dan het labyrint schoongemaakt? Ik zal nog maar eens kijken naar wat je allemaal los heb gehaald een mens kan soms domme dingen doen. Hoor je trouwens als je het vlotterpiepschuim omhoog duw wel de schakelaar zelf klikken. Als het een inbouw is staat er vaak ook op de deur zelf nog het typenummer als je het houtwerk verwijderd.

Reply to
JP

swits = switch ... ik = stam zonder t (ik doe, ik trek, ik schakel)

E nummer staat in de rand van de deur geëtst, hoe kan dat weg zijn ? kijk anders achterop of pak het instructieboekje / garantiebewijs / enz. erbij. Model is toch wel te achterhalen... Aquastop is vaak ook op de slang aanwezig, ken de contructie niet helemaal, maar als daar iets mis is (binnenslang lekt in buitenslang) is de boel ook geblokt. dat wordt via een dun (1/2 cm) slangetje gemeten in de buitenslang.

vloervlotterschakelaar kan best intern kaduuk zijn: is mij ook al overkomen. contactpunten zitten vastgelast of zijn door vochtinwerking verloren. 1 draadje lostrekken is niet de handigste manier voor een diagnose. het zal een wissel contact zijn, dus moet er altijd wel iets doorverbonden zijn.

Reply to
niet.lullen

"Bikkel" schreef in bericht news:47cc3a53$0$38197$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

Thanx,

Alles doet het weer en hij staat weer in elkaar. Het was de microswitsch van de bodemvlotter die defect was. FF knutselen en ....... Klaar. Ik hoef niet meer met de vatenborstel te spelen.

Grts Erik.

Reply to
Bikkel

"Bikkel" schreef in bericht news:47cc3a53$0$38197$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

Ik bedoel natuurlijk hoop..

Reply to
Bikkel

aha, gevalletje midden in de roos ;-) hadden we waarschijnlijk allebei een microswitch uit dezelfde slechte productiebatch ;-)

Reply to
niet.lullen

Zelfde probleem , 5600 047 537 (8205) staat er op het boekje van de handlei ding. Ik kan niet echt een nummer op de vaatwasser vinden. Heeft een tijdje stil gestaan omdat de stekker en het waterslot er afgeknipt waren. Deze we er aan elkaar gesoldeerd, 1x gedraaid en bij de 2e wasbeurt stop de pomp n iet met afvoeren. De schakelaar die met het drijvertje op de bodem verbonde n is doorgemeten en de schakelt gewoon aan en uit. Schakelaar die er boven zit met 3 Polen werkt ook, deze schakelt in de ene stand op de ene pool en op de andere stand op de andere pool. Ik las iets van een niveau schakelaar maar waar zit deze?

Reply to
jp

schreef in bericht news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... Zelfde probleem , 5600 047 537 (8205) staat er op het boekje van de handleiding. Ik kan niet echt een nummer op de vaatwasser vinden. Heeft een tijdje stil gestaan omdat de stekker en het waterslot er afgeknipt waren. Deze weer aan elkaar gesoldeerd, 1x gedraaid en bij de 2e wasbeurt stop de pomp niet met afvoeren. De schakelaar die met het drijvertje op de bodem verbonden is doorgemeten en de schakelt gewoon aan en uit. Schakelaar die er boven zit met 3 Polen werkt ook, deze schakelt in de ene stand op de ene pool en op de andere stand op de andere pool. Ik las iets van een niveau schakelaar maar waar zit deze?

---------------------- Dat is dat ding waar een dun slangetje aan zit en helemaal bovenin de machine zit. Slangetje los halen door blazen en even op de schakelaar blazen, dit moet duidelijk klikken.

--
Kabouter Plof
Reply to