Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen

Hallo,
ik heb een Sansui AU-117 II versterker die het niet meer doet.
Geluid is heel zacht (volumeknop moet helemaal open).
Alleen tijdens het inschakelen en uitschakelen is het geluid OK.
Heb inmiddels alle transistoren en diodes na gemeten en de
voedinggspanningen (ca. + en - 30 Volt), maar heb niks verkeerds kunnen
ontdekken.

Iemand enig idee?
B.v. een elco die niet meer goed is en dit pas bij volle voedingsspanning
laat merken?

Groeten,
Klaas.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen

 Heb je al eens dit typenummer in google ingevoerd? Daar staan veel links
betreffende deze versterker. Groeten, marko.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen

    Overigens, heb je iets aan een schema? Dat kun je vinden op
http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/8041/Sansui_AU%20117%20II.html
Om te kijken waar het signaal niet doorkomt  kun je natuurlijk gebruik maken
van een signaalvolger. Ik begrijp echter niet wat je bedoelt met "tijdens
in- en uitschakelen is het signaal ok". Wordt het na inschakelen opeens
zachter? Het lijkt op opladen van een condensator, die een versterkertrap
dichtzet. Succes. Groetjes, marko.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen
Hallo Marko,
bedankt voor de tips, ik had nog niet ge-googled en schema is altijd handig.
Als ik de aanuitschakelaar (schakelt de 220V naar de trafo) aanzet, is er
even wel goed geluidsvolume maar na 1 - 2 sec niet meer (zodra de
voedingsspanning op de juiste waarde is). Hetzelfde bij uitschakelen, na het
uitzetten wordt het volume heel even goed.
Groet,
Klaas.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen

Geldt jouw probleem voor beide kanalen?
Dan is het iets common's, ik denk aan de voeding of (DC)beveiliging.
Toch maar eens meten of alle spanningen wel voldoende aanwezig zijn.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen
Hallo,
Als je beide luidsprekers losneemt en het DC niveau meet op elke LS uitgang.
Is dit netjes 0 VDC? (Versterker wel aanschakelen ;-)
groet.

Re: Sansui versterker geeft geen geluid, maar wel bij in- en uitschakelen
Hallo,
ik heb de versterker inmiddels gerepareerd, dankzij het schema.
Er blijkt een mute schakeling in te zitten, die het audio bij inschakelen
even onderdrukt totdat de voedingsspaningen op de juiste waarde zijn. Het
bleek dat er ergens een weerstand in de voeding een grotere waarde (2,5k ipv
220 ohm) had gekregen, waaardoor de mute schakeling geactiveerd bleef.
Weerstand vervangen en alles werkt weer ok.
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
Groet,
Klaas.