Philips chassis 2B versie 3

Hallo,

Mijn Philips 2B geeft volgend symptoon moeilijke horizontale synchronisatie bij het veranderen van kanaal. Heeft iemand ervaring met dergelijke panne (spoel 5555 gekoppeld aan pin 21 van TDA8370V2 van het synchronisatieIC bijregelen helpt niet!).

-- Groeten van Noël

Reply to
n.vanclooster

Een 2B, daar zijn er niet meer veel van, toffe tv. Als je techn bent dan met scope pulsjes meten rond ic, volgens de schema afbeeldingen. Spanningen hor sync circuit nameten

Condensatoren bij ic en zeker ic verdenken. Enig ic nog in lijsten; TDA8370/V3 4822 209 73309

Moest je het niet vinden kan ik nog in mijn geschreven doks kijken op mijn werk. Dit kan alleeen op woen en vrijdag.

Laat iets weten.

Groetjes,

Alain

--
SPAM/Junk/Unrequested mail will fly to the Trash Bin.
Mail: Remove space between n and @

In het middenfrequent zitten 3 kleine elcotjes in. 47µF, 4,7µF en

1,5µF geloof ik. Die drie vervangen kan wonderen doen. Sync pulsen zijn dan niet 100% omdat de AFC niet direct juist is. Daarom. Die elcotjes zorgen daarvoor.

mvg,

Gert Wouters

Reply to
Gert

Heeft ie dat ook op een externe ingang? Anders zijn het de elco's misschien in de tuner.

Reply to
JP

Gert,

Toevallig vertoonde de TV van mijn zoon hetzelfde probleem en jouw oplossing heeft mij in elk geval geholpen, bedankt.

De drie elco'tjes zijn van het type 47µF 25V, 0.47µF 63V en 1.5µF 63V en bevinden zich in het metalen HF (en blijkbaar dus ook MF) doosje. Overigens kon ik zo snel bij mijn lokale electronica leverancier niet aan 1.5µF komen en heb daarom 2.2µF gebruikt. Dat werkt ook (in elk geval nu al meer dan anderhalf uur). Overigens heb ik de componenten uitgewisseld zonder de tuner zelf van de print te solderen, want daar zag ik toch wel tegenop.

59KE4705 is overigens het type van de betreffende TV, maar er zijn er natuurlijk nog veel meer met dat chassis 2B.

Evert Jan :-)

Reply to
Evert Jan