kerstlampjes 2

Nieuwe serie kerstlampjes gekocht bij hornbach. Staat erbij: dit snoer mag niet verlengd worden. M.a.w. hij mag niiet via een verlangsnoer in het stopkontakt. Vreemd? Hoe zit dit? Lijkt me niet gevaarlijk.

Reply to
linda

Je kunt gerust een verlengsnoer gebruiken. Wat niet mag is het snoer waarin de lampjes zitten doorknippen en verlengen.

--
Maurice
Reply to

Op Fri, 14 Dec 2007 08:00:57 +0100, schreef "linda" het volgende.

Ze bedoelen ermee dat je aan dat snoer zelf geen wijzigingen mag aanbrengen, maar een verlengsnoer mag natuurlijk altijd.

groetjes Henk

freakhenkDIT@WEGgmail.com   [haal "DIT WEG" weg]
http://www.pc-freak.nl
Reply to
~PC-freak©~

En waarom zou dat niet mogen? Het zou voor mij nieuw zijn als er weerstandskabel zou zijn gebruikt.

Het zal wel een 230V snoer zijn en de consument wordt niet in staat geacht een deugdelijke (waterdichte) las in een snoer te maken. Lijkt mij ook best een veilige aanname, je zal ze de kost moeten geven die denken dat je een kroonsteentje met een beetje tape er omheen gewoon met 230V er op buiten kunt leggen.

Als het dus 230V is en geen weerstandskabel _en_ je weet wat je doet, dan moet het best kunnen. Dat de fabrikant er voor waarschuwt en geen verantwoording wil dragen voor zulke acties kan ik me best indenken.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)
Reply to

. Wat niet mag is het

Je mag snoeren (verplaatsbare leidingen) zowieso niet repareren, verlengen etc (Tenzij de dikte > 4qmm is) NEN3140

Als consument en particulier mag je thuis natuurlijk alles doen waar je zelf zin in hebt.....

Reply to
Toeternietoe

"linda" schreef in bericht news:47622a2a$0$24400$ snipped-for-privacy@news.tiscali.nl...

Het zal gaan om een stukje interpretatie van onze toch al niet altijd gemakkelijke Nederlandse taal. Het "verlengen van een snoer" is iets anders dan het "gebruik van een verlengsnoer". Tegen het laatste kan mijns inziens weinig bezwaar worden ingebracht. Je kan het toch al niet te lange snoer vast niet direct op de centrale aansluiten. Maar het "verlengen van een snoer" is een ander verhaal. Het is niet voor te stellen wat hele - en halve leken evenals halve - en hele deskundigen op dit gebied weten te presteren. Kroonsteentjes, isolatieband, pleister, zwakstroomkabel, telefoonkabel (bij voorkeur die platte) en nog vele andere min of meer ongeschikte materialen kunnen worden ingezet om zo'n kabeltje te verlengen. De leverancier wil uiteraard niet aansprakelijk worden gesteld als zulks misgaat en vermeldt derhalve simpelweg dat het niet mag.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Hoog "poes niet in de magnetron" gehalte dus.

Maar verlengen van het blauwe eind van het snoer mag dus wel, want daar staat toch geen spanning op. :-)

Niet helemaal. Dit soort huis- tuin- en keukensnoeren zijn nauwelijks veilig te verlengen, reden waarom het formeel ook niet is toegestaan. Installateurs, elektromonteurs, elektriciens en aanverwante deskundigen weten dat of zouden het moeten weten. Wat iemand privé doet, is een ander verhaal maar niet zonder risico. Als zo'n verlengd snoer de tent in de fik zet, kun je nog een best probleem met de verzekering krijgen. Als je jezelf middels zo'n kunstwerk door elektrocutie om het leven brengt, heb je dat probleem natuurlijk niet. Maar als het je kind betreft...

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Misschien moet jij je licht maar eens gaan opsteken over het verschijnsel "smileys".

Is het een set voor buitenverlichting toevallig?

nee binnenverlichting........ 35 lampjes voor ongeveer 2,50 euro

schreef >> Nieuwe serie kerstlampjes gekocht bij hornbach. Staat erbij: dit snoer

Reply to
linda

Nouja, dan zal het inderdaad wel zijn wat anderen al zeggen, over het doorknippen en verlengen van de bedrading. Bij buitenverlichting was het argument geweest dat de koppeling met een verlengsnoer een verlaging van de IP-klasse van het geheel zou kunnen opleveren en op die manier het snoer onveiliger zou zijn dan de keuring aangeeft.

Ik reageerde eigenlijk op die kat in de magnetron. Het eindeloos verlengen van de blauwe draad - maar dan alleen de blauwe - was me wel bekend dus daar had mijn reactie geen betrekking op.

Voor wat betreft smiley's ben ik nog een beginner. Op het ogenblik beheers alleen nog maar de eerste vier.

:-) Standard Smiley (you are joking; satisfied) :) Standard Smiley for lazy people ,-) Winking Smiley. You don't mean it, even if you are joking ;-) Winking Smiley. See above

:X Kissing Smiley :-* Kissing Smiley :-@ French Kiss :-)~~(-: French Kiss :-)~~~~ French Kiss :-@ Screaming; Swearing :-() Yelling XD Laughing hilariously :^):< Is Naked

X) Being mischievous :-D Laughing |-I Asleep :] Talk to me :OI Mouth Full :p~~ Drooling :-)... Drooling !o) Winking(Taking a peak)

:-> Follows a really sarcastic remark (-: Left handed Smiley :-( Sad Smiley. You aren't joking; You are not satisfied. :C Very Sad Smiley :-* Kissing Smiley

:-)) Really Happy (or has double chin) :-(( Really Sad :)> Smiley with beard :-{> Smiley with mustache and beard d:-) Wearing a baseball hat i-( Swollen-eyed smiley :-s Don't know what to say :-s That is really disgusting ?) Lazy Eyed smiley :-()=0 Fat smiley $-) Won the lottery :-#/ Wears braces :-~) Got a flew / Runny nose O-) Cyclops &: ) Curly haired smiling girl

&:-) Bad Hairday {(:-) Smiley with a toupee {(:{) Smiley with a mustache and a toupee }(:-( Smiley with a toupee when it is windy !-| Smiley with a black eye :-{} Wearing lipstick @:-) Hajji or guy with a turban $-0 Writer only talks money :-& Writer only want to hear himself :-& Tongue tied :~X Tongue tied =:-O Scared :-) . I have an inny (belly button) :-) , I have an outy (belly button) :-)8 Smiley with bow tie :-Þ Sticking out tongue (type equal and minus sign, than press alt+ 0222) :-p Tongue sticking out :-)~ Tongue sticking out §=-) Curly haired smile §:-) Happy person with curly hair :^) Regular smile ;^) Winking :-(E Sloppy eater :o) Smiley with a big nose s-] Silly smiley :z Sick =] Evil grin

:'-) Happy tear X( Fed up / Angry

@-}-- Rose @--->--->-- Rose with stem and leaves @}-'-,-'-,--- Long stemmed rose

------{--@ Rose @>-- Rose : [~ Vampire :-[ Vampire [:-|I Frankenstein

-:) Punk with a mohawk

8(:-) Mickey Mouse @:) Elvis 5:O Elvis ?:-% Elvis ¿;) Elvis @:-)B What Madonna would look like with Elvis hair

:-)B Dolly Parton :-)8 Dolly Parton :-.) Marilyn Monroe or Cindy Crawford d=) Oliver Hardy ==):-)= Abraham Lincoln =|:-)= Abraham Lincoln

7:^] Ronald Reagan =:o{= d'Artagnan :-.) Cindy Crawford Saint-Nicolas *> Santa Claus *-={:-)}}}> Santa Claus
  • Santa Claus
*:*) Ruldolph (:>])( )( ) Snowman 8*) Clown
Reply to
petrus bitbyter