Zappulse

Hej NG, jeg har et mærkeligt problem, med nogle zappulse moduler ver 1.0 når
jeg tænder for forsyningen, er det som om den positive forsyninger stiger.
Jeg kører med +-35VDC og den negative er stabilt -35V, men den positive
stiger fra +35V op mod 70V.
Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, eller er modulerne defekte??

også postet i dk.teknik.elektronik

Hygge

Ole Nielsen

Re: Zappulse

når

den negative er kortsluttet op mod stel, enten på grund af defekt modul,
eller fordi du ikke har lavet gate drive forsyningen rigtigt.

jeg  har arbejdet meget med dem, skulle der være noget du er i tvivl om, kan
du bare skrive!!

 - skulle du risikere at det er modulerne der er defekte, har jeg en hel
masse 1.x du kan købe billigt...

Lars / Viborg

Re: Zappulse
Hej Lars, mange tak for dit hurtige svar.

Hygge

ON

stiger.
kan

Re: Zappulse

kan

Hejsa.

Har du i den forbindelse hørt dem op mod feks. Acoustic Reality Ear mk. Two.
Hvis ja, hvordan vil du beskrive forskellen ?

--
Søren

Re: Zappulse

Two.

- De første generationer imponerede egentlig mest med at det kunne lade sig
gøre mht. PWM, det var nemt at imponeres over "grøn" lyd. Generelt spillede
de første pænt og kedeligt, lidt til den skarpe side, men ellers OK.

De nuværende ( 2.2 og 2.2SE ) brillerer med i udpræget grad og være totalt
gennemsigtige, forstået på den måde, at du hører ikke forstærkeren, men i
høj grad den kilde som er koblet til. - Altså meget afslørende!!

 - Lidt dom High Fidelity skriver i deres test, bortset fra at resten af
testen ligner noget som er skrevet på 5 minutter lige før deadline...

I forhold til ARE 2 ( som sjovt nok osse er fra holstehul ), virker de som
mere neutrale og korrekte og afslørende, hvor ARE 2 kan havde en tendens til
at "musikalisere" lyden...

Så må du selv bestemme hvilket ideal du helst vil have, jeg kan beste lide
LC'erne...

Lars / Viborg

Re: Zappulse

Hvor meget betyder netdelen (kvaliteten af ringkerne osv.)

Jeg er helt enig i at den er meget overfladisk og egentlig intet sigende.

til

Har selv hørt ARE 2 på eget anlæg, og var ret imponeret.
Jeg kunne nu godt tænke mig at få lyttet til 2.2SE, for at kunne
sammenligne.

--
Søren

Re: Zappulse

totalt

Kvaliteten af lytter er ret væsentlig, samt kablerne til disse!! -
ringkernerne er mest bestemmene for, hvor højt du vil spille godt...!!

som
lide

HeeHee... - køb en ved LC, og returner den efter 14 dage, hvis ikke du vil
beholde den...!! - Der er 30 dage fuld returret...

Lars / Viborg

Re: Zappulse

Ja, men det kræver jeg har pengene, og det har jeg "ikke" før jeg har fået
solgt noget
af alt det grej jeg har tilovers.
Men har haft tanken.........

--