Watt-måler til små forbrug

Man kan efterhånden købe elmålere rigtig mange steder, men de fleste har
den kedelige egenskab, at de ikke kan registrere noget forbrug, når
dette er for lavt. Hvor grænsen går ved jeg ikke - den varierer nok fra
måler til måler.

Jeg leder efter en måler, der kan vise mig standbyforbruget på mine
apparater, og derfor leder jeg efter én, der kan vise forbrug ned til
omkring 1 Watt. Hvor finder jeg målere, der kan klare dette?

På forhånd tak
Ulrik

Re: Watt-måler til små forbrug

Jeg købte een hos bilka, som gong har lagt navn til. Den er dansk
produceret, men jeg husker ikke fabrikatet. Den er netop i stand til at
måle lave effekter.

Bo //

Re: Watt-måler til små forbrug
Hejsa,

Jeg vil foreslå SparOmeteret fra www.sl-electric.dk

(Jeg har ingen aktier i den virksomhed)

/Claus

Re: Watt-måler til små forbrug

-præcist den, jeg tænkte på, men ikke kunne huske...

produktet er væsentligt bedre end hjemmesiden :-)

Bo //

Re: Watt-måler til små forbrug

Okay. Tak for svar begge to :)

Mvh
Ulrik

Re: Watt-måler til små forbrug

Det kan Spar-O-Meter'ne:

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/elspareudstyr/elmaalere/fak =
ta

Kan mE5%le forbrug ned til 0,2 W.

--
Christian

Re: Watt-måler til små forbrug
On Thu, 17 Sep 2009 09:58:31 +0200, Christian B. Andresen

Nogen, der tilfældigvis ved hvor jeg kan købe sådan en uden at blive flået?

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Watt-måler til små forbrug

Her: http://www.shopnord.dk/product.asp?product=8

Prøv at sammenligne med prisen her:
http://www.billigvvs.dk/El-artikler-Diverse-el-artikler--Spar-O-Meter-Energimaaler -(Anbefalet-af-Elsparefonden)-274429.html
;-)

Mvh Ebbe

Re: Watt-måler til små forbrug

Hvis du kun skal teste nogle apparater sE5% kan man lE5%ne et spar-o-meter
pE5% de fleste biblioteker.

Du kan sF8%ge efter sparometer i titel pE5% bibliotek.dk sE5% dukker de op
og kan bestilles 'hjem' ligesom bF8%ger..

Mvh.
  Mikael.

Re: Watt-måler til små forbrug

Jo tak, det er prøvet før; men jeg synes nu engang, at det er lettere
hvis det lige er til at tage ned fra hylden..

Jeg fatter dog stadigvæk ikke at rs232/usb/sd-kort versionerne skal
koste over 1kkr de få steder de er til salg..

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Watt-måler til små forbrug

Nu fik jeg endelig fat i et Spar-O-meter. Det fungerer rigtig godt til
mit formål. Endnu engang tak :)

Ulrik

Site Timeline