Voltage converter/charge pump til audioformål?

Derfor er jeg faldet over/har fundet konceptet "charge pump voltage
converter".

NB

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål?
sning
"med over".
en der er
�nding.
visse af dem
r anvendt i
r?
s enten en

charge pump bliver mest brugt om konstructioner der bruger kondensatorer i

ge
har kredse der bare skal ha' en spole kondensator et par modstande og evt.
en
diode

lvsving

-Lasse

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

Kigger.

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

En rail-to-rail op-amp kan (under visse betingelser) klare/drive

kan den drive 3V peak-to-peak single ended (traditionelt guitar-jack),
eller 6V peak-to-peak balanceret (med XLR stik etc.).

balanceret.

Enjoy

Jakob
--
Jakob Bohm, MSc.Eng., I speak only for myself, not my company
This public discussion message is non-binding and may contain errors
Re: Voltage converter/charge pump til audioformål ?
Den 31-12-2013 14:35 skrev Steen Suder:

Af ren nysgerrighed, hvilket instrument er det?

kan levere det.

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål ?

En Ibanez SR4500 elbas.

dels mellemtonen (aktive) ikke "virker".

Det er derudover et dejligt instrument.

Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål ?

du et diagram over den?

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål ?

Den hedder Ibanez Power Curve III og jeg vil tro at de holder diagrammet

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål ?

opamp eller et transistortrin, og om der evt. er en seriemodstand. Bare

det halve er udgangsimpedansen lig med modstanden.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

Hej Steen,

mindre diameter. (Jeg fornemmer at du er velbevandret i den slags)

http://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/ICL7660-MAX1044.pdf

En anden mulighed er en TL497 men da det er en switch-mode converter

/Lars

Plads til batteri er hoved-problemet. Hvis du kan komme til at stacke

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

Min pointe.

Der sidder 2 x AA.

Har selv overvejet en stak CR2032 eller noget i den dur, men er ikke
kommet videre med det.

den mulighed.

Det er jo det.

Nemlig.

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

Et 9volt batteri hvor kappen er fjernet fylder kun en anelsen mere end 2

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Sanyo+CR14250SE+3V+850mAH+Lithium+Battery&_sacat=See-All-Categories

/Lars

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

<KLIP>

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?
On 31-12-2013 18:33, Lars Peter Larsen wrote:

<KLIP>

<KLIP>

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

LT1307B, som ligger ved ca 600kHz, og er lownoise. Let at filtrere.

Bo //

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

udgangssignalet kan overstige 3V ?

bedre diskant.

Check eventuelt med en pedal med buffer'ede ind- og ud-gange. F.eks. har

guitaren.

simpelt at bygge en unity-gain buffer ind i guitaren med en low-power
op-amp beregnet for batteridrift.

<http://www.talkbass.com/forum/f38/equalizer-only-3v-supply-voltage-728966/
?

--
TA

Re: Voltage converter/charge pump til audioformål?
pasning
t "med over".
 men der er
sp�nding.
t visse af dem
ler anvendt i
ker?
ges enten en
llerede

-Lasse

On 03/01/2014 00:43, snipped-for-privacy@fonz.dk wrote:

--
TA

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

suboptimal impedanstilpasning.

Nej, det har jeg ikke (burde), men iflg. linket nederst, er en af
kredsene en step-up.

Det er et ret godt kabel og er relativt kort. Det virker fint med andre
instrumenter.

Det eneste jeg har af den slags, er et ZOOM pedalboard, men det burde

Det er jo egentligt simpelt. Tak for klarsynet.

Det var egentligt min oprindelige tanke.

Nu har jeg. Der er flere gode ting, men der konkluderes i flere retninger.

Da folk rundt omkring har held med indbygge andre preamps, tror jeg mest

Udfordringen er at der ikke er megen plads til elektronik. I

brugbart.

--
Steen Suder

Re: Voltage converter/charge pump til audioformå l?

P.S.

Enjoy

Jakob