Vækkeur i UK?

Hvis jeg tager mit "radio controlled" vækkeur med til England, vil det så
vise lokal tid?
Og hvis ja, hvordan kan det virke?

--
  (\__/)
  (='.'=)     mvh

Nej, det vil ikke virke med mindre du kan stille tidszonen du opholder
dig i. Det er forsøgt.
Med lidt logik kan man jo også resonnerer sig frem til at det
selvfølgelig ikke vil virke. Radiosignaler er jo ligeglade med tidszoner
og ændrer sig ikke når de krydser en. Så med mindre uret har indbygget
gps eller noget andet positioneringssystem, vil dit ur ikke have
mulighed for at vide hvor i verden det befinder sig.

- Lars

Re: Vækkeur i UK? [ Ja, hvis MSF(60) tidssignalet kan modtages ]

Hej Per

Ja, hvis radiouret kan modtage MSF(60) tidssignalet:

Germany Signal DCF77 - 77.5 kHz.
UK Signal MSF - 60 kHz
USA Signal WWVB - 60 kHz.
Japan Signal JJY - 40 kHz.

Det kan bl.a. radioure baseret på modtager-ICen CME8000.

Radiourmodtager med dekoder til næsten alle standarder - CME8000 baseret
- nyeste teknologi. incl. påloddet ferrit antenne. Kig på databladene.
Bruger lav strøm:
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail?name56%1-1015-ND
Datablad:
http://www.c-max-time.com/downloads/getFile.php?id54%3

http://www.google.dk/search?hl=da&q=cme8000+datasheet

Modulet skal blot styres af en mikrocontroller.

hilsen

Glenn

Re: Vækkeur i UK? [ Ja, hvis MSF(60) tidssignalet kan modtages ]

"Glenn Møller-Holst"

Den kan sæføli kun tage DCF77,5 - men tak for viden om funktionen.

Per*

Re: Vækkeur i UK? [ Ja, hvis MSF(60) tidssignalet kan modtages ]

De DCF 77 ure jeg har haft har nu alle kunnet justeres +/- 1 tidszone, så
det behøver ikke være noget problem....
Det er straks værre med rækkevidden, så hudt jeg visker rækker DCF 77
senderen ikke ret langt op7ud i UK, så prøv at søge efter et DCF 77
dækningskort

Re: Vækkeur i UK? [ Ja, hvis MSF(60) tidss ignalet kan modtages ]
Hej Niels

Det kniber nok i Skotland

http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77

Re: Vækkeur i UK? [ Ja, hvis MSF(60) tidssigna let kan modtages ]

Det skal dog stadig manuelt omstilles til engelsk tid. Det vil
mindst kræve en GPS-modtager, hvis uret skal indstille tidzone selv.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Vækkeur i UK? [ Eks. på globale digitale radioure ]

Hej Per

Dette ur kan radiostyres i det meste af verden:

Chass 00192 - World Sync Time Zone Map Atomic Clock in Silver:
http://www.csnclocks.com/Chass-00192-CHS1007.html#ProdDetails
Citat: "...
Radio control picks up transmission in the United States, Western
Europe, Japan and United Kingdom
..."

-

Radio Controlled Watch:
http://www.old-fashioned-values.com/get_item_atomic-wrist-watch_radio-controlled-watch.htm
Citat: "...
12 or 24 Hour Time Setting
4 in 1 Time Signal Standard: WWVB (US), JJY (Japan), DCF77 (Germany),
MSF (UK)
..."

-

Casio Watch Wave Ceptor WVA-M150DE-1AER:
http://www.vhb24.com/watches/casio-radio-controlled/casio-watch-wave-ceptor-wva-m150de-1aer.html
Citat: "...
Solar Power, DCF/MSF/WWVB/JJY radio signal receiver
..."

-

Radio Controlled Clock:
http://www.ecvv.com/product/vp1648155/Radio-Controlled-Clock.html
Citat: "...
Multi-band RC clock for DCF/MSF/JJY/WWVB
..."

-

Global Atomic Travel Clock (World Radio Controlled) with EL Backlight,
Alarm, Snooze:
http://www.marketworks.com/StoreFrontProfiles/DeluxeSFItemDetail.aspx?sid=1&sfid84%713&c11%2054&i21%0643866
Citat: "...
Receives atomic clock signals in US (WWVB), Europe (DCF77), UK (MSF60)
and Japan (JJY40,JJY60)
..."

-

Med dækningskort! dog lader det til at MSF ikke kan modtages:

Global Atomic Digital Watch (Radio Controlled) with Chronograph, 24 Time
Zone, Daily Alarm:
http://www.gadgetsngift.com/StoreFrontProfiles/DeluxeSFItemDetail.aspx?sid=1&sfid84%713&c11%2188&i23%8252390
Citat: "...
This atomic watch is multi-region which receives the official government
time via time calibration signals from the atomic transmitters in the
US, Europe and Japan.
24 time zones and auto daylight savings time, you truly will be on time,
all the time.
Multi-Band Atomic Timekeeping
Receives atomic clock signals in US (WWVB), Europe (DCF77),
and Japan (JJY40,JJY60)
12 or 24-hour time display format
..."

-