TV kanal

Ved nogen hvilke kanaler der kan fanges i luften med en normal antenne
(DR1.....?)?
Hvad koster sådan en antenne og hvor kan den fås?
Den skal kunne stå i en stue og være til at tage med sig......
Et spørgsmål til. Hvis man tager på tur og har et fjernsyn med (med den
pågældende antenne), hvad er licens-reglerne så.......? Er det i orden
såfremt jeg betaler licens for min husstand, at jeg så tager et fjernsyn med
mig?

Mvh.
Terry

Re: TV kanal

Såvidt jeg ved kan man tage DR1 og TV2. Og visse steder DR2. Du kunne
evt. fortælle ca. hvor du bor.
Og vistnok omkring Kruså f. eks. RTL fra Flensburg.

En stueantenne.?  F.eks. bare 2 "pinde" der kan trækkes op og stilles
efter senderen.? Kan den ikke købes i enhver radio/tTV forretning eller
i et supermarked o.l.?

Jeg ved ikke hvad den koster. Men måske 50 kr.!

Der er dog ikke hvad man kalder en normal antenne, såvidt jeg ved.
Hvis du har spørgsmål til detaljer, så giv en bedre beskrivelse i dit
spørgsmål næste gang.

Prøv også at spørge i gruppen dk.teknik.tv+video.
Det er mere relevant der.

Mvh. Jørgen

Re: TV kanal

med
Da du ikke anfører, hvor du bor, er det ikke muligt at vide, hvilke
TV-sendere du burde kunne modtage.

Kik derfor på

http://www.antennelageret.dk /

hvor du selv kan se, hvilke muligheder du har, og til hvilke priser. Er du
stadig i tvivl, svarer de beredvilligt på alle spørgsmål og giver den for
dig bedste vejledning.
Karsten H. Jensen

Re: TV kanal
Hej Terry

med

Ja, din licens gælder også uden for hjemmet, f.eks. i sommerhuset, i bilen,
i båden, på arbejdspladsen, og lignende steder.

Mvh Max

Re: TV kanal

Der har du taget helt fejl.

På en arbejdsplads skal der betales erhvervslicens, også selv om det er
din egen virksomhed.

Ejvind Andersen
Re: TV kanal
Hej Ejvind

Jeg syntes du skulle læse bekendtgørelsen inden du udtaler dig.
-----------------------------
§ 8. Husstandslicens betales til dækning af den private opstilling af
husstandens modtagere i:
1)   bolig(er),
2)   fritidsbolig(er),
3)   biler og
4)   både.
Stk. 2 . Desuden dækker husstandslicensen den private opstilling af:
1)   egne modtagere på arbejdspladsen, og

Re: TV kanal

Det er jeg meget ked af, for sådan har det aldrig været før.

Nu kan en hver arbejdsplads bare sige, at det er et privat fjernsyn, der
er dækket ind under en privat husstandslicens.

Jeg er sikker på, at der er mange der vil tabe sagen i en retsag.

Men det er ikke vores problem.

Ejvind Andersen
Re: TV kanal

Jo, det blev indført med BEK. nr. 15 af 11/01/1995
(før da var kun batteridrevne modtagere tilladt).

J.L

Re: TV kanal

Det er jo heller ikke så længe siden.

Jeg havde kun kenskab til, at batteridrevne transistorradioer var
licensfri på arbejdspladsen.

Ejvind Andersen
Re: TV kanal

DR, DR2, TV2, diverse lokal tv stationer, og det er bare i Danmark.
Kommer du ud over landets grænser er der endnu flere at tage af.

Prøv at præcisere lidt mere, og prøv at spørg i dk.teknik.tv.+video :-)