TV dødt efter strømudfald

Vi havde et strømudfald forleden, hvor hele kvarteret blev bratlagt.
Desværre døde TV'et i soveværelset samtidig med udfaldet. Om det er et
tilfælde eller ej, ved jeg ikke.

Fejlen viser sig ved, at skidtet simpelthen ikke vil starte.
Når man sætter strøm på, lyser den røde diode kort, hvor efter den bliver
svagere og svagere og tilsidst går helt ud.

Hvor kan fejlen ligge ?

Det er et 10-12 år gammelt 21" Samsung TV

Re: TV dødt efter strømudfald

Stor sandynlighed for døde elektrolytter på primær og sekundær side af
strømforsyningen.

Re: TV dødt efter strømudfald

Hvordan kan det hænge sammen med strømudfaldet ?
Jeg betvivler ikke din viden, men spørger af ren nysgerrighed!

2 andre TV i huset, og et der kørte, overlevede alle bagholdangrebet.

ESR meteret ligger selvfølgelig på jobbet, så jeg må lige prøve imorgen

Re: TV dødt efter strømudfald

Helt eller halvdøde lytter der ikke kan lades op igen, men
strømforsyningen har kunnet holde liv i dem, når der først er strøm på.

Re: TV dødt efter strømudfald
On Thu, 27 May 2004 22:05:16 +0200, "Brian"

To muligheder.

1:En død lyt og/eller højohmsmodstand i opstartkredsløbet, dette vil
du først opdage ved strømudfald da den/de ikke har betydning i drift.

2: En/flere lytter med reduceret kapacitet i kold tilstand. vil du
først opdage når apparatet køler af.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: TV dødt efter strømudfald

Det må være denne her, det falder under.
4 lytter på primærsiden, der målte fra 92 til 19 ohm med ESR meteret.
Pengene på det ESR meter, er nu givet godt ud :-)

Takker for den hurtige hjælp

Re: TV dødt efter strømudfald

nu kan jeg ikke rigtig følje med gutter :)
lige et par spørgsmål

det kan da ikke have været i drift hele tiden
det må da mindst have været slukket på "stand by"

og er der så mange komponenter med spænding på
når det står "stand by" altså, slukket på remote ?
og er det de komponenter du hentyder til når du skriver
"opstartkredsløbet"

igen samme spørgsmål som ovenfor

Venlig Hilsen

Michael Meidahl Jensen

Re: TV dødt efter strømudfald

switchmoden  kører som regel stadig.. og det er spændingen til opstart af
switchkredsen... som efter normal opstart ofte bliver fodret fra
sm.traffoen... derved en stor modstand og cap til at lave opstarten til pwm
kredsen

fjernsynet er jo ikke "varmt" i standby

Kasper

Re: TV dødt efter strømudfald

Det kommer an på fjernsynets konstruktion - mange er.

Re: TV dødt efter strømudfald
Hejsa

Det må det næsten have været i mit tilfælde, ellers havde fejlen vist sig
før ? Det er også fra en tidsalder, hvor det ikke var så vigtigt, at
stand-by
forbruget ligger >1W ;-)

/Brian

Re: TV dødt efter strømudfald
Sådan et strømudfald kan resultere i ret kraftige transienter både når
strømmen forsvinder og når den kommer igen, og så er det lidt tilfældigt
hvilke apparater der overlever
/carsten

Site Timeline