Trådløse højtalere? - Page 2

Re: Trådløse højtalere?

Ja, kender du systemet? Har du set det?

Hvilke?

Re: Trådløse højtalere?

Ja - men ikke godt nok til at se, hvordan man fører sine analogkabler
over til sin sonos og derefter trådsløst videre over i sine højttalere.

Alternativt skal man føre analog signalet fra sin forstærker, ind i en
"trådløs dims" modtage signalet på sin sonos (sætte en forstærker til)
og derfra til sine højttalere.

Måske du gider forklare, hvordan du vill eløse problematikken med en
Sonos, måske jeg kunne lære noget.

Eksempelvis JBL's, hvilke jeg har hørt og som faktisk lyder ret
overbevisende - specielt deres størrelse taget i betragtning.

Re: Trådløse højtalere?

Det er sådan Sonos fungere. Bare en enhed har modtaget signalet, så kan du
streame fra de andre enheder. Der er indbygget forstærker i den aktive
version af Sonos, men højttalerne skal dog stadig forbindes med kabel. Du
behøver dog ikke kunne se Sonos'en der driver højttalerne, så du kan
praktisk talt gemme alt undtagen højttalerne væk. Alt styres fra RF remoten.

Her holder jeg udenfor. Jeg holdt op med, at betragte JBL som et seriøst
firma, da der stod en 500 watt PC konstellation på størrelse med en
brødrister i den lokale Elgiganten.

Mvh
Jan Rysz

Re: Trådløse højtalere?

Hvad ender det i, sådan rent prismsææigt inden man har fået 2 sonos'er
op at hænge ?

Jeg har prøvelyttet lidt til dem. Du skulle give dem en chance....

Re: Trådløse højtalere?

Hvis du vil bruge det på stereo'en i stuen og et ekstra rum, så koster det 8
kilo for en passiv og en aktiv afspiller + en controller. Så mangler du bare
et par højttalere til den aktive enhed. Det er lidt dyrt i forhold til andre
enheder, men stabiliteten og den nemme betjening taget i betragtning, så er
det egentlig ikke så galt. Kig ind en dag du er i Randers, så skal jeg da
gerne demonstrere det for dig.

Kommer ikke så ofte i Sønderborg (Cinemagic), men jeg vil da give dem en
chance ved lejlighed. Var ret glade for mine gamle Control 1'ere, så hvis de
holder lyden herfra, så går ikke helt skidt.

Mvh
Jan Rysz

Re: Trådløse højtalere?

Links:
http://www.crunchgear.com/2007/03/02/jbl-on-air-control-wireless-speakers-reviewed-not-so-wireless /

http://www.cinemagic.dk/shop/jbl-control-one-3709p.html

http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id36%8

http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner%27s%20Manual/Control2.4G%20OM%20 (web)rev2-22-06.pdf

Skal du bruge flere ?

Re: Trådløse højtalere?
http://www.crunchgear.com/2007/03/02/jbl-on-air-control-wireless-speakers-reviewed-not-so-wireless /
http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner%27s%20Manual/Control2.4G%20OM%20 (web)rev2-22-06.pdf
Det er rigeligt, men det er jo også kun næsten trådløst.. Det ligner snarere
en opskrift til spaghetti..
Og så kan de kun levere 15W, mens Sonos leverer 50W. Det siger selvfølhgelig
intet om lydkvaliteten. Men er det en ganske alm. klasse ab-forstærker, så
er 15W ikke meget.

Det ligner ikke noget, jeg ville spendere penge på.
Der er kælet mere for detaljen hos Sonos, selvom man forsøger at iPod'e
designet.
Man kan koble op til 32 forskellige højttaler-par på systemet og spille op
til 32 forskellige kanaler på dem på samme tid.
Jeg synes nu, der virker mere gennemtænkt med Sonos.

Mvh.

Re: Trådløse højtalere?

Fuldstændigt som Sonos. Der skal lige så mange kabler til.

Med en ZP100 - hvad koster den ?

Det er rigeligt til almindeligt lytteniveau.

På grund af useeendet, eller lydkvaliteten ?

Ulempen ved Sonos er klart prisen og at du skal have plads til en
"knold" mere.

Re: Trådløse højtalere?

Nu tillader jeg mig at antage, at dit spørgsmål er retorisk, men svarer som
den høflige mand, jeg er. :o)
http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/sonos_zp100_aktiv_zoneplayer__.htm
3999,- kr.

Det er det hele, det gennemførte design, de mange funktioner samt lyden på
Sonos set i forhold til JBL's sparsomme præstation.
Det kan høre i Hifi-klubben (Dette er ikke reklame, blot en oplysning).
Og med Sonos er man ikke så begrænset mht. valget af højttaler.

Som jeg ser det, så er prisen ikke en ulempe, når man ser, hvad man får for
dem.
Det svarer til at sige, at et par sko er billige og bedre end et par andre
sko, der koster mere.
Men de sko, der koster mere, kan udvides, så de også passer til næste år,
selvom fødderne skulle vokse.
Og det, du kalder for en knold om end det er i gåseøjne, er en enhed, der
passer ind masser af steder. Den er pæn at have stående i reolen.

Re: Trådløse højtalere?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/sonos_zp100_aktiv_zoneplayer__.htm

Og en Sonos i den anden ende, som Jan svarede 8000 kr + højttalere.....

Nej, til gengæld ender du i en pris der er 5 gange så stor.

Det er jo et spørgsmål om smag. Heldigvis kan man da gemme den i et
skab...

Re: Trådløse højtalere?
Hej Klaus

Man kan jo ikke lade være med at tænke på et par sæt rigtig gode
860 MHz hovedtelefoner, splitte dem ad og samle det hele sammen
med nogle gode aktive højttalere, bevares de skal have strøm, men
lydoverførslen foregår da trådløs.

Re: Trådløse højtalere?
http://www.sonos.com/

Site Timeline