TI-85

Nogen der ved hvad man gør ved en TI-85 lommeregner der ikke reagere på
taste tryk på x2,7,8,9,*,ln,ee,(,),/ så vidt jeg kan se scanner den
tastaturet som den skal og processoren stopper scanningen når en af de
omtalte taster trykkes ned, men der sker ikke noget i display'et, alle endre
taster virker.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg kender INTET (be warned :)) til lommeregnere og reparation af do., men jeg
kunne da forestille mig et og andet :)

Hvis alle knapperne sidder i en matrix, så kan een afbrudt leder vel afskære en
hel del knapper i at virke. Ohm forbindelserne igennem når du trykker een af de
omtalte knapper nede...

Jeg har engang opgivet at reparere en TI-30 som slukker når man taster på den.
Har den iøvrigt stadig i skuffen her 9 år senere... Måske man skulle kigge på
den :-)

Re: TI-85
endre
jeg
afskære en
af de

Alle knapper i tastaturet er monteret i en matrix, jeg kan måle med mit scob
at der scandes ud på column linierne og alle de omtalte knapper der ikke
virker har fat i det samme row input på processoren, når en tast trykkes ned
(også dem der ikke virker) stopper processoren med at scanne på column
indtil tasten slippes igen.
Ud fra at processoren stopper med at scanne tasteturet når en tast trykkes
ned må vi gå ud fra at fejlen er i processoren.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg vil tro du har en anden tast der "hænger" - prøv at se om du kan
finde et mønster i de taster der _ikke_ virker, den der falder uden
for mønsteret er formentlig synderen.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade