Teste backlight på displays.

Nogen der kender et simpelt kredsløb som jeg kan koble til backlight på en
TFT skærm.
Formålet er at teste om backlight fungerer.

Backlight er svjv. lavet med noget kold-katode noget.

Årsagen er at en inverter lukkede røgen ud forleden
og jeg gerne ville vide om det er inverter-fejl eller lyskilde-fejl.

--
mvh Uffe

Re: Teste backlight på displays.

Køb en standard CCFL (koldkatode) inverter i en velassorteret
PC-forretning eller elektronikbiks. Den skal bare forsynes med 12V DC og
så kører den. HUSK at den _IKKE_ må køre uden belastning, ellers dør den
i løbet af nul komma fem!

De er ret universelle, så du bude kunne fyre op for røret uaset hvad du
køber.

// Per.

Site Timeline