Temperatur sensor

Er der nogle der har en ide til en temperatur sensor der har så lille en
masse / hurtig at måle temperatur ændringer på måske max 2-3-4 grader
indenfor 3-5 sekunder ??

har tænkt på de opstiske men de kræver jo at man "kigger" på en masse for at
måle temperaturen

Mvh  Kasper

Re: Temperatur sensor

En pt100 sensor uden det normale hus ?

Den har en masse på 3-4 gram og reagerer meget hurtigt.

Ellers laver du en temperaturmåler med en lille diode/transistor. En SMD
"fætter" vejer næsten ingenting.

Re: Temperatur sensor

Kan være det er hurtigt nok.. har ikke prøvet noget endnu, men tænkte jeg
lige ville høre herinde inden jeg gik i gang med at lave nogle tests af det

Kasper

Re: Temperatur sensor
det

Hvis du kan bruge PT100 følere så har jeg 3 stk. meget små, de er monteret
på en lille keramik plade "2 * 2,5 * 0,6mm" med ca. 15mm lange ben.
Samlet vægt <1gram efter min brev-vægt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det lyder jo som noget der kunne være rigtigt.. det samme med dem søren han
snakker (laver 1 indlæg lige istedet for 3)

selve interfacet skal jeg nok få bikset sammen, men det hele skal helst
holdes i lavvægt også da det skal sendes op i luften

Temp område er vel - 10 til +40 worstcase og ændringen normalt i løbet af de
sekunder vil vel være 5 grader

Hvad skal du have for de sensors hvis det bliver dertil, det er til et skole
project og deres system er ikke til at danse med så det skal sikkert ud af
min egen lomme, så hvis de er monster dyre er det jo ikke godt (:

Kasper

Re: Temperatur sensor
monteret
han
de
skole

Send mail.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

monteret
han
de
skole
Du skal med andre ord måle gasstemperatur (luft). Det er meget vanskelig,
siden luft har liten masse; i stedet måler du mer temperaturen i
omgivelsenes overflate. Jeg antar at det blir det største problemet du får.

HM

Re: Temperatur sensor
får.

Hej

Jep du har ganske ret (:

Kasper

Re: Temperatur sensor

vanskelig,
Forslagsinspirasjon:
Om du bygger to "rør" av sort kobberfolie, Ø10? inne i eit Ø20? og monterer
føleren på det indre røret?. Monter røra slik at de får "naturlig"
luftgjennomstrømming.

HM

Re: Temperatur sensor
monterer

Hej

Det tror jeg bare ikke det går da det skal sendes til vejrs måske 100m hvis
vi er heldige... der skal ligeledes et accelerations meter på men det hele
på må ikke veje noget eller fylde og kunne holde til at lande direkte fra
højden...

Kasper

Re: Temperatur sensor
Hej Kasper,

Hvor mange skal du bruge ?

--
Venlig hilsen,
Søren

at
Hvilken temperaturområde er det snakk om?

HM

Re: Temperatur sensor
Hej Kasper,

Hvor stort område totalt (og hvilket) ?

Jeg har nogle NTC'er med meget lav masse (opr. engangssensorer til
oral aflæsning i medicinske kropsthermometre).
Total settletid ~1..2 sekunder max.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit problem men måske kunne
et par PTC/NTC modstande bruges

(du ved når temp ændre sig så ændres modstands værdien)

VH POLK