TELESLYNGE

Da jeg har fået Høreapparart og ikke kan bruge hovedtelefon sammen med mit
høreapparart er jeg intreseret i at høre om nogen har erfarring med
Teleslynge og om man selv kan lave noget man kan koble til Ht udgang og så
på den måde få signal i høreapparatets teleslynge. Eller nogen har noget til
salg . Hilsen OZ7TP.

Re: TELESLYNGE

--
Med venlig hilsen, Jørgen
Re: TELESLYNGE

Jeg har snakket med nogle der lever af teleslyngeanlæg og de siger at
forskellen på denne løsning og en rigtig teleslynge, er, at der skal ligge
en hvilestrøm i slyngen. Jeg ved ikke hvad dette helt bestemt skulle gavne
eller gøre, men begge metoder virker i alt fald.

Peter

Re: TELESLYNGE

Jeg lavede mit sidste anlæg omkring 1971, og da kendte ingen til hvilestrøm.

Med venlig hilsen Jørgen.

Re: TELESLYNGE

Nææ, jeg ved det såmænd heller ikke og jeg vil prøve at måle lidt på det en
dag ved lejlighed. Jeg hørte det bare fra en installatør fra Dansk
Høreteknik.

Peter

Re: TELESLYNGE
Kontakt hjælpemiddelcentralen i dit Amt, så sætter de en op for dig.

0cr

Re: TELESLYNGE
Hej Herluf,

Min mormor havde en enkeltleder loopet en enkelt gang (måske 2?) omkring
den stol hun sad i når hun så TV og den blev drevet af TV'ets
ekstrahøjttalerudgang (meget gammelt TV i trækabinet).

Du kunne prøve det samme med en effektmodstand på 8 Ohm i serie med løkken,
så kan du i hvert fald ikke brænde det af og prisen på en modstand (5..10W
skulle kunne gøre det til eksperimenterne) og 5..10 m enkeltleder er til at
overse. Brug kun den ene kanal, du får alligevel ikke stereo-effekt med en
teleslynge.

Hvis det bliver tilfredsstillende kan du evt. bygge en simpel forstærker og
så mixe begge kanaler sammen for det fulde lydbillede (hvis der ikke
allerede er en mono-omskifter på dit bestående anlæg).

--
Venlig hilsen,
Søren