telefon forbindelse til PC...

Hejsa,
Jeg har en 8 kanaler mixer forbundet til PC'en gennem mic. indgangen. jeg
har installeret en "streamer server" (jetcast) og prøver at lave en "hjemme
radio" for sjov. :-) Mit spørgsmål går ud på om man på en eller anden måde
forbinde en telefon til mixer/PC så man modtager opringning til radio
udsendelsen? kan jeg bygge en  elektronisk kreds mellem mixeren og
telefonen?

MVH
Flemming

Re: telefon forbindelse til PC...

Modem med audio funktioner. Bør kunne findes til kr _meget lidt_ for
tiden, så kan du også styre opkald fra computeren.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: telefon forbindelse til PC...
Min streamer server modtager kun indgange fra mikrofon og MP3'er. Hvordan
kan jeg sætte modemet ind i billedet? Jeg har en intern fax modem
installeret i min pc, hvordan kan den bruges i programmet som mikrofon? Har
nogen en ide om hvordan det foregår i de rigtige radio stationer?

Re: telefon forbindelse til PC...

Du skal have forbundet audiobøsningerne på modemmet til mixeren.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: telefon forbindelse til PC...

Ja det skulle nok kunne lade sig gøre. Men få lige galvanisk
adskillelse mellem telefon og det øvrige udstyr. Hvis din telefon
kigger ud i det offentlige telefonnet, skal du have noget godkent
udstyr til at koble på. Hvis du har ISDN og din telefon kigger ind i
en A/B adaptor, kan du "smede" dit udstyr selv.

Ja, der findes mange konstruktioner til at "optage samtaler fra
telefonen"  de mest simple er en håndfuld diskrete komponenter og en
transformator.

/Hans

Re: telefon forbindelse til PC...
Hej Flemming,

Let nok...

Men gider ikke tegne det _igen_ så:
<URL:http://www.google.com/groups?q=+telefon+OR+tlf+group:dk.teknik.elektr
onik+author:Look%40iNO-SPAMt.dk&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-
8&selm=Xns933A6F78FD0D1oo8ooLooK4iToo8oo%4062.243.74.163&rnum=1>

(Signalet mærket "Båndoptager" går selvfølgelig i stedet til en indgang
på din mixer).

(Prøver man slet ikke Google Groups før man spørger ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren