teknologi

På min skole til elektronik teknolog, kan vi tage et valgfag, der vil lære
os noget om en spec. teknologi.
Spørgsmålet er så, hvad skal man vælge for at være op to date og eller godt
at kende til i fremtiden.
DSP???
FPGA?
PLC?
.Net
Java?
Pascal?
Zigbee?
osv osv osv
Nogle der har gode bud på dette???

På forhånd TAK
/Michael

Re: teknologi

EMC. Det er noget mange konstruktF8%rer gE5%r i vandet pE5%, og som viser
sig som et problem nE5%r nye produkter skal godkendes.

Hilsen Kim

Re: teknologi

Her selv læst til elektroniktekniker for mange år siden.

Jeg vil helt klart anbefale dig .net ud fra den liste du nævner, det er der
du kan tjene pengene senere.

--
Tom

Re: teknologi

Det kommer meget an på hvad du selv vil.
De to første er vejen til moderne digital elektronik. Men
VHDL er en krævet
disciplin i denne forbindelse.
PLC tager automatikdrengene sig af.
Pascal findes ikke længere under det navn. Men Pascal og
java er begge programmeringssprog.
Zigbee er en trådløs standard som ligner Bluetooth.
.Net er vistnok nok noget med Windows.

Hvad vil du gerne ende med at lave?
Og hvad er der ellers i kataloget?

/Bo.

--
Der gerne ser flere med god viden indenfor analog design og
komponentkendskab (kunsten at vælge de rette komponenter).

Re: teknologi