Teknisk dokumentation vedr. ADSL ?

Hej alle,

Jeg skal til at give mig i kast med mit afgangsprojekt som svagstrøms
ingeniør, men står og mangler lidt "introduktions" litteratur. Jeg skal
primært arbejde med hardware konstruktion til ADSL.
 Jeg mener at jeg på et tidspunkt fandt en ren guldmine på nettet hvor hele
ADSL standarden var beskrevet i mindste detalje (ikke så meget protokol/data
level, men mere på signal level) med båndbredder og en masse andet omkring
standarden.

Nogen der ved hvor på nettet jeg finder ovennævnte læsestof? Eller er der
helt tilfældigt nogen af jer der ligger inde med nogle guldkorn i vil dele
lidt ud af ?

Mvh.

--
Morten

Re: Teknisk dokumentation vedr. ADSL ?

Måske det var <http://www.dslforum.org/ ?

--
Tony

Re: Teknisk dokumentation vedr. ADSL ?

Det er da helt sikkert et seriøst bud, der er ihvertfald meget...Mange tak!

--
Morten

Re: Teknisk dokumentation vedr. ADSL ?
Hej Morten,

Den tekniske dokumentation for ADSL finder du i ITU-T G992.1 og i ANSI
T1.413-1998. Mon ikke du igennem universitetet kan fE5% adgang til de
dokumenter? Som andre har nE6%vnt har DSL Forum ogsE5% en mE6%ngde nyttig
information. Hvis du har specifikke spF8%rgsmE5%l kan du eventuelt sende
en mail direkte til mig (steen snabela garbers punktum dk). I al
beskedenhed ved jeg en hel del om xDSL idet jeg i mit nuvE6%rende
arbejde har en ekspertrolle indenfor emnet. Jeg er en aktiv deltager i
DSL Forum og er p.t. redaktF8%r pE5% TR067 issue 2 (ADSL interoperability
test specification) i DSL Forum regi.

Mvh Steen
--
Steen Garbers Enevoldsen
xDSL standardisation & research Engineer, Ericsson