Tændingsmodul - simpelt kredsløb. Hjælp søges...

Jeg er ikke den store haj til elektronik så jeg håber der er nogen herinde,
helst fra Århus, der kan hjælpe mig - naturligvis mod betaling.
Mit tændingsmodul til motorcyklen er brændt af, så vidt jeg kan se er
kredsløbet ret simpelt, maks 30 komponenter med god plads imellem. På alle
modstandene er der farvekoder, men jeg tror transistorene er nogle
specialfremstillede fra fabrikantens side, jeg kan ihvertilfælde ikke finde
dem hos f.eks. texas instruments.
Nogen der kan reparere det for mig? Og hvad skal det koste?

Mvh.

Lars H

Re: Tændingsmodul - simpelt kredsløb. Hjælp søges...
Hvilken MC drejer det sig om?

Re: Tændingsmodul - simpelt kredsløb. Hjælp søges...

En GSX750E fra 82, er det noget du kender til?

/Lars H

Re: Tændingsmodul - simpelt kredsløb. Hjælp søges...

Nej desværre!

Men hvis du kan læse alle farvekoderne på modstandende og at de ikke har
nogen misfavninger (hotspots), så tror jeg ikke det er dem det er galt med!
Men nok nærmere transistorenen (eller en/to af dem) og hvis der sidder
kondensatore bør alle de skiftes!

Har jeg ret, hvis der sidder 4 transistore i alt? af to forskellige typer??
Går udfra tændingsmodulet er tilsluttet 2 tændspoler?!

Mvh Thomas

Site Timeline