Styre lampe via computer

Hej i gruppen

Jeg er af mit arbejde blevet sat til at hjælpe med at finde en lille sag....

Vi skal kunne tænde en 220V lampe med en computer. Rent
programmeringsmæssigt, vil det nok være lettest via parallel porten.

Så er der nogen der ved hvor man kan købe en styring med minimum1, gerne 2 5
volts indgange, som kan tænde/aktivere en 220V lampe?

Jeg havde selv for længe siden en triac styring (tror jeg det hed), som
kunne netop dette, men den er desværre væk nu....

Nogen links / bud?

På forhånd tak for hjælpen

Michael Jensen

Re: Styre lampe via computer
Hej Michael

Jeg tror Velleman har noget til USB porten.

Re: Styre lampe via computer

"relay board" på ebay hvis det er noget der ikke skal være enduser.
eks. dette http://kortlink.dk/ebay/5p36

Kan også brudes uden computer til andre projekter.

Re: Styre lampe via computer
Hejsa

Det er som jeg ser det absolut lettest at bruge serielporten. (alså hvis
der er en)

du kan sætte 'Ready to sent' og give 5v. på den måde, til et relæ, der
kan trække din lampe.

Det har jeg selv gjort uden problemer.

/HH

Re: Styre lampe via computer

Re: Styre lampe via computer
Blev lige mindet om at OE er et dårligt news program :)
Du kunne overveje denne usb dims:
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id59%57&vare_id38%8851

Re: Styre lampe via computer

Hvis der kun er brug for tænd/sluk og ikke dæmpe, så bliver det nok ikke
lettere end den her til usb-porten:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id95%481

Tomas

Re: Styre lampe via computer

Det hardwaremæssigt færeste komponentopbrud er en optotriac (moc30xx - en
af de lidet strømkrævende af slagsen). Anvendelse af serielporten eller
parallelporten? - der skal blot findes strøm nok - serialportens O linier
kan parallelkobles over dioder.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/rspower.html

Noget andet er computer anvendelsen - Et moderne OS kræver driver til den
slags - ikke som for 15 år, hvor man kunne lave en .com fil med debug.exe
Men skulle det lykkedes kan man sikkert glæde sig over et herligt lys
blinkeri hver gang computeren genstartes.
--
Benny Andersen

program til parallel porten ?
Hej :)
Spørsmål er vordan snaker jeg med min parallel porten ? :)
jeg har adgang til C++Builder på win XP
jeg prøve med out outport mm

nogen der har et par god tips :)

ja jeg har søgt  men jeg fin alldt and in vad jeg lser eftere ( jeg bar
ikk god eller ... )

--- bla bla bla ---
ja jeg fik løst til at lage med min parallel porten :)
jeg har Prøve det for laang tid siden :) det var Fun den gang
men jeg kune slet ikke come i contakt med min parallel porten
jeg have helt Glæmt vordan man gør :)
out outport ...
jeg har adgan til C++Builder :)

ja jeg Prøve en mase og SØGE ( jeg er virkeli dorlig till at søge på
netted jeg fine altid alt and in vad jeg søger eftee   det kan var det
er nogle der tjæner på at send folk til site :D bla bla ( eller er det
bar mig der er dorlig )

Site Timeline