Stregkodescanner.

Hej i gruppen.

Jeg er på jagt efter en stregkodescanner, som dem man anvender i
supermarkeder rundt om.
Jeg vil indeksere mine CD´ere med stregkoderne i min PC.
Men hvad er det for en type, jeg skal lede efter?
Er det laser de anvender, eller er det bare noget, der ligner?

Mvh. Jim.

Re: Stregkodescanner.
Tror ikke du kender priserne på stregkodescannere.
Hvordan vi du så finde den pågældende CD igen, du kan da ikke løbe alle
stregkoder igennem hvergang.
Hvorfor ikke køre dem op med en af de databaser på nettet. Jeg har brugt
audiograpper til at indeksere mine, og så samtidig kørt dem alle ind på PCen
og mapper efter sanger/gruppe og undermapper med CD navnet. Audiograpper
klarer det hele selv, så snart man har sat den op.
--
  Calle.

Re: Stregkodescanner.

Lyder smart, men det er ligeså meget for at have pladeselskabets eget
nummer, så jeg kan finde den samme CD i tilfælde af tyveri.
Og så kan man jo bruge scanneren til andre formål senere.

Men hvad er det egentlig for noget "laser", man anvender?
Er det klasse A, eller hvad er det?
Og hvilket program har jeg rug for til min PC.

Jeg har nu noteret den der audiograbber.
Men der må være et program, jeg kan anvende til en scanner.

Mvh.

Re: Stregkodescanner.

Nogle anvender en lineær CCD-chip (med kun én række pixels) og lys fra en
stribe almindelige lysdioder. Det er almindeligt i de små
"håndtag-scannere". Andre bruge en rigtig laser på f.eks. 1mW, og et spejl
der enten roterer eller vibrerer, til at sprede strålen ud i en vifte.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Stregkodescanner.
Ok. for jeg har altid undret mig over, hvilken teknik, man anvender i
supermarkeder, kiosker m.m.
Tak for forklaringen.

Hvad koster en håndscanner?

Re: Stregkodescanner.

Prøv evt. her:

http://www.danbit.dk/produkter/2402.phtml

De fåes også MEGET dyrere.

Jørn

Re: Stregkodescanner.

Samme link som jeg postede 12:34, desværre kan private ikke købe ved danbit.

Jeps

Re: Stregkodescanner.

Så er det godt, at vi har CVR-nr. i familiefirmaet. ;0)

Re: Stregkodescanner.

Så kan det ikke være helt dumt, når to uafhængigt af hinanden foreslår
det samme - jeg havde s.. ikke set din post :-)

Jørn

Re: Stregkodescanner.

Nå ja..
Takker.
Men det er nu ikke, fordi det er så dyrt igen.
1000,- er da overkommeligt.
Jeg må have noget med laser..

J.

Re: Stregkodescanner.
Hej Jim

Send mig en mail.

mvh Max

Re: Stregkodescanner.
et par tusinde og opefter du kan få nogle der kan sættes direkte på
tastaturporten, og sender som om du selv taster ind.
--
  Calle.

Re: Stregkodescanner.

Det har jeg også gjort. Ville ønske at CDDB understøttede stregkoder ;-)

Det bør nu ikke være så slemt. Fx. kan pennene som man selv skal "strege"
koden ind med ikke være ret dyre...

Det er jo bare "bonus information" - som i øvrigt gør det meget nemmere
overfor forsikringsselskaberne. Jeg har heldigvis aldrig fået stjålet
nogen - men en kammerat måtte ud og finde pladeselskabsnumrene :-(

Yeps - men scanneren tager også DVD'er ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Stregkodescanner.

Med de er også ret dårlige, den type jeg linkede til i min første post
er langt det bedste, hvad billige scannere angår.

Der findes dog enkelte stregkoder, der er tykt i en kvalitet, hvor de
ikke kan læse den, men det gælder så langt de fleste scannere.

Hvilket jeg har brugt i mange år, da min DVD databse også indeholder
information om hvor den pågældende DVD står. Det gør det ret hurtigt at
sætte 20-30 DVD'er på plads.

Re: Stregkodescanner.

Yeps, jeg har een (lille og gul) stregkode (ud af +300) som jeg ikke har
kunnet læse med min laserdims.

Mvh.
 Anders

Re: Stregkodescanner.

Der er mange ting der kan gøre en stregkode ulæselig:

Dårlig trykkvalitet.
Forkert stregtykkelse.
For lidt plads før eller efter stregkoden (Kan tit klares ved at vende
stregkoden om).
Forkert baggrundsfarve.

Selvom stregkoder er en gammel teknik, så man burde kende
begrænsningerne, så sker de ovennævnte fejl ret jævnligt.

Re: Stregkodescanner.

Enhver håndscanner kan bruges, de ser sådan ud:
http://www.danbit.dk/produkter/2402.phtml

Nogle bruger laser, andre en stribe lysdioder. Til dit formål kan begge
dele anvendes.

Re: Stregkodescanner.

 Det er en laser. På mit arbejde bruger vi mest håndholdte scannere
fra symbol, men de er ikke helt billige. Prisen ex. moms starter vist
omkring 3500,- så du skal have en pæn stor CD-samling, før det kan
betale sig.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet

Ja, jeg tænkte nok, at det var laser.
Ja, det må man have lov at sige.
Jeg kan sagtens nøjes med de, som er nævnt på danbit.dk.

Mvh. J.

Re: Stregkodescanner.

Fordelen ved laser et at de kan læse på afstand og de kan laves
omnidirectional. Dvs. stregkoden skal ikke vende på en bestemt måde, det
er det der bruges i supermarkeder.
Laser scannere er også hurtig, hvilket er ret væsentlig hvis de skal
fange pakker på et transportbånd.
Til at læse en dårlig stregkode vil jeg stadig foretrække en CCD
scanner, generelt er det dem der læser mest, men de er ikke hurtige.

En professional scanner koster væsentlig mere en 3500 kr, en af de
liniescannere jeg bruger koster 8000 kr og det er ikke endgang en rigtig
fancy model.

Som jeg started med at sige, en alm. håndscanner er perfekt til
hjemmebrug. De store scannere er alt for besværlige til det formål.

Site Timeline