Streame TV over LAN

Jeg har følgende tanker: Man har sit normale antennesignal, dette kobler man
til en enhed der streamer dette ud på et Ethernet LAN således at man kan se
TV over computeren.
Det er jo lidt funktionaliten af et regulært TV-kort hvor man så skulle
kunne sende data'en ud på et Ethernet. Hvilke slags chips ville anvendes i
denne forbindelse?
Problemet ville måske være at man nærmest behøvede ét TV-kort for hver
bruger der ønskede at benytte udstyret. Såfremt man ikke alle skulle se
samme kanal....
Har nogen ideér og forslag til hvad der skulle til for at realisere sådan en
idé?

Jack

Re: Streame TV over LAN
man
se
en

Jer er selv i gang med et tilsvarende projekt...

Hardware: Hauppauge PVR-350 - skulle være i stand til at afspille flere
kanaler på én gang.
Software: MythTV (www.mythtv.org) - kan (muligvis kombineret med andet)
stream film ud på lokalnettet.

Er ikke selv npet så langt, men det ser ud til at være spændende :-)

Mvh.
Thomas Rokamp

Re: Streame TV over LAN

Eller et tv-kort med tuner der kan håndtere flere signaler ad gangen.

Det ser ikke så dumt ud - prøv evt. også at kigge på
http://www.videolan.org /

Mvh.

Thomas

Re: Streame TV over LAN
Hej Jack

en

Det er jo blevet så moderne med videokameraer der køre TCP/IP, så
man kan måske hente ideer i den retning.

Mvh Max

Re: Streame TV over LAN

Der findes en VideoLAN HOWTO. Du kan finde den her
http://www.linuxanswers.net/?cmd=howto&key=videolan

/Mike
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net )
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message

Jo tak, men så vidt jeg kan se ud af VideoLAN projektet så henvender det sig
til at man sender én enkelt kanal ud til flere IP'er ikke? Ville gerne have
at den enkelte klient kunne vælge hvilken kanal han/hun ønskede at se. Er
det forkert opfattet af mig? Har VideoLAN projektet også denne feature?

Jack

Re: Streame TV over LAN

Jamen, har du et TV-kort der kan outputte flere kanaler samtidigt ?
For ellers er det jo ligemeget hvor mange simultane transmissioner
VideoLAN kan broadcaste på dit netværk.

/Thomas

Re: Streame TV over LAN

Og det kan VideoLAN, så vidt jeg kan læse mig til. Så hvis du finder et
TV-kort med flere outputs, eller monterer flere TV-kort i din maskine, så
kan jeg ikke se, at det skulle være et problem at broadcaste flere
streams.

/Mike
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net )
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message
Re: Streame TV over LAN

Og det kan VideoLAN, så vidt jeg kan læse mig til. Så hvis Jack finder et
TV-kort med flere outputs, eller monterer flere TV-kort i sin maskine, så
[...]

On Wed, 14 Jan 2004 15:56:05 +0100, "Mikael W. Bertelsen"

Nej, det er korrekt - jeg ser heller ikke et problem i det. Et
videkort #2 (eller #3) vil bare være endnu en enhed på linje med det
første kort eller andre inputs.

Jeg var bare lidt i tvivl om Jack mente han kunne få en software
løsning (via 3 parts software) på noget der basalt er et hw problem (1
tuner = 1 kanal) så derfor vendte jeg tilbage til snakken om TV kort
:-)

Mvh.

Thomas

Site Timeline