step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

Hej,

Jeg er på udkig efter en stepdown converter som kan konvertere
220V til 110V. Den skal minimum være på 75W. Gerne omkring
100W.

Pris: omkring 100kroner.

Hvor får jeg sådan en billigst?

Jeg skal bruge 8 stk.

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W
Hejsa,

Grundlæggende:

Er der tale om AC- eller DC-spændinger??

//

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

Der er tale om et keramisk jern som opvarmes. Produktet bruges til at gøre
håret glat.

Her er et billede af produktet:

http://www.purespadirect.com/Gold-n-Hot-PressingStyling-Comb-With-MTR-24K-Pla-p/vo-224494.htm

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

http://www.purespadirect.com/Gold-n-Hot-PressingStyling-Comb-With-MTR-24K-Pl
a-p/vo-224494.htm

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id28%64

mvh
JBH

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W
Tak skal du have...men den ligger lige 95 kroner over mit budget :o)

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

http://www.purespadirect.com/Gold-n-Hot-PressingStyling-Comb-With-MTR-24K-Pl
a-p/vo-224494.htm

En anden mulighed, hvis den er til at skaffe.

http://www.radioshack.com/sm-1600-watt-foreign-travel-ac-converter--pi-20362
65.html

Den er ikke baseret på en autotransformer men en triac. I praksis svarer den
til en lysdæmper sat på halv styrke.
Den kan sagtens bruges til f.eks varmelegemer og kul baserede motorer hvis
disse ikke indeholder styreelektronik, men den kan bestemt ikke anbefales
til  ting indeholdende transformatorer, synkron/asynkronmotorer samt
produkter som i forvejen indeholder f.eks triacbaseret elektronik til at
styre effekten.

mvh
JBH

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W
http://www.purespadirect.com/Gold-n-Hot-PressingStyling-Comb-With-MTR-24K-Pla-p/vo-224494.htm

Hvis ikke der er noget styring i den, så er det vel næsten nok med en
diode, der skærer den ene halvbølge væk ?

Et varmelegme er vel ligeglad med det ?

--
Benny

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

"Benny Nissen"

Enig - men der sidder jo en regulator i den "Exclusive MTR (Multi-Temp
Regulator) with variable temperature settings - for styling fine and
fragile, to thick and highly resistant hair" - og hvis den er elektronisk
tror jeg ikke det går.

Per

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

Nej, jeg tænkte nok på det. Kan der ske noget ved at prøve det mon ? Det
burde der vel ikke ?

... en skam jeg ikke vidste det noget før, for vi har smidt en masse
220/110 volt trafo'er ud på arbejdet :(

--
Benny

Re: step down converter 220V til 110V . Minimum 75W
I meddelelse: 48410852$0$90275$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Ja, det er den slags oplevelser der gør at lageret vokser og intet bliver
smidt ud :-)

--
MVH Per, Herringe

Site Timeline