Støjdæmpning af PC

Jeg er i gang med et projekt omkring stF8%jdE6%mpning af min PC. Min ide =
er20%
at bruge akrylfugemasse pE5% de store flader i kabinettet, ogsE5% dE6%kke=
 dem20%
til bagefter med et stykke udskE5%ret ligge-underlag (som bruger normalt =
i20%
forbindelse med soveposer). SevlfF8%lgelig skal der sF8%rges for en20%
ordentlig luftgennemstrF8%mning, men maskinen er en E6%ldre Pentium II sa=
g,20%
sE5% effektforbruget er ikke sE5% stort som en moderne PC.

Mit ene spF8%rgsmE5%l er om jeg kan sE6%tte et stykke liggeunderlag i kle=
mme20%
imellem selve bundkortet ogsE5% det stykke metal man normal spE6%nder20%
bundkortet fast pE5% uden elektriske problemer (varme tror jeg ikke blive=
r20%
et problem - E6%ldre sag). Det er 6-7 mm afstand, og det vil passe fint20%
med et stykke liggeunderlag, som derved vil blive lettere20%
de-komprimeret, og derved vil sE6%tte bundkortet i let spE6%nd, og derved=
20%
fjerne raslen.

Det andet er mere generelt, om der ellers er kommentarer til projektet ?

PS Jeg er igang med at bore (4 smE5% skruer a la pop-nit) en tynd20%
kF8%leplade af selve processoren, da den krE6%ver en blE6%ser for at kunn=
e20%
sE6%tte en stF8%rre ren passiv kF8%ler pE5%.

JF8%rn

Re: Støjdæmpning af PC

Uheldigvis faldt Jørn Hundebøll over tastaturet og skrev derved
følgende:

klemme
derved

Elektrisk er der ikke noget i vejen, men du hindrer
luftgennemstrømningen under kortet, så det ikke kan komme af med
varmen. Jeg ville prøve at måle temperaturen, inden du klisterer det
til...

Om dit liggeunderlag evt. kan generere statisk elektricitet skal jeg
lade være usagt.

Det er ikke sikkert, at det dæmper så meget, som du måske forventer...

Claus

Re: Støjdæmpning af PC
På lige dk.edb.hardware.casemodding eller
dk.edb.hardware.stoej de ved en masse.

Hilsen Mikkel

Re: Støjdæmpning af PC

Jeg synes ikke lige jeg kunne finde noget om ledningsevnen og risikoen20%
for generering af statisk elektricitet af liggeunderlag der. Derfor20%
spF8%rgsmE5%let i denne gruppe.

JF8%rn

Re: Støjdæmpning af PC
Hej Jørn,

Jeg ville ikke gøre det.

Du mener "komprimeret", dekomprimering er det modsatte ;)

Hvad er det der rasler ?

Forslag, lav i stedet nogle jævnt fordelte "pigge" af RTV-silikone på
kabinettet under brædtet, så bliver der ikke problemer med hverken statisk
elektricitet eller raslen.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvis ikke du har gjort det, vil jeg nok anbefale, at du kigger på
støjkilderne først (sæt potmeter på blæserne og hæng harddiske op i
bukseelastik).
Jeg har støjdæmpet min pc meget på denne måde, og kører faktisk med
kabinettet åbent, da jeg så kan skrue helt ned for blæserne,  men det er
mere lydløst end hvis jeg lukker kabinettet og så skruer mere op for
blæserne.

Rasmus Hansen