Støj filtrering i HT

Hej

Til min lille opgave har det været svært at finde ud af hvilken gruppe jeg skulle sende dette indlæg, for det er dumt at sende til dem alle, så nu er der kun et sted man kan få en røvfuld for ikke at være inde for gruppens fundats ;-)

Mit problem er at jeg har bygget mit eget håndfri sæt i bilen til min PDA H6340 via 3.5 mm 4-polet mini jack ind/udgang

Ved opkald kan man høre telefonen(PDA) sender og modtager i højtalerne. "beep bep beeeep bep bep beeep bep beep" :-)

Der kommer en masse anden støj i højtalerne, når jeg tilslutter 12 v til PDA'en og min GPS antenne.

Der er ingen støj når PDA'en køre på batterier.

Kan jeg bort filtrere dette støj ved at montere et eller andet på højtalerne, som har dens egen selvstændig forstærker indbygget.

-- Hilsen Jens, VW T4 + HP iPAQ H6340 + TT3 E-mail: snipped-for-privacy@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)

Reply to
Jens U

Jens U skriver:

Var det ikke bedre at filtrere på enten forsyningsspændingen til PDA, eller på signalet til højttaleren fra PDA'en ?

Klaus D. Mikkelsen skrev ...

højtalerne,

Jo, forsyningsspændingen er et oplagt emne, men hvordan ? Det skal lige siges at der ingen generator støj er at høre, mere en støj der skifter i.f.b.m. opladning.

-- Hilsen Jens, VW T4 + HP iPAQ H6340 + TT3 E-mail: snipped-for-privacy@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)

Reply to
Jens U

Jens U skriver:

Det kan være en jordsløjfe, det kan være selve PDA'en der støjer (prøv den af med en hovedtelefon) og det kan være udstråling.

Det kan være meget svært at finde......