Sony AE-2F focusproblem + evt servicemenu

Jeg har fået en Sony 100 Hz 29" TV (KV-S2943E) forærende. Den er ikke helt
perfekt i billede.
Den har en Focus skrue på linietrafoen
en "brightness" (Gitter2 ?) på CRT printet
og en justerskrue til at få RGB til at ligge overens placeret på CRT
printet.

Jeg har prøvet at justere dem alle tre til en nogenlunde tilfredsstillende
kombination, men det er ikke godt nok. Billedet er ikke helt perfekt i Focus
og rammer R G B heller ikke ovenihinanden div. steder.
Hvad kan der mon være galt med TV'et?
Dessuden ville gerne lige skrue lidt ned for den grønne farve. Det skal hvis
nok gøres i servicemenuen. Hvordan kommer jeg derind?
mvh Michael

Re: Sony AE-2F focusproblem + evt servicemenu
PS: Dengang jeg fik den var der tilbageløbsstriber på skærmen. Dette er
"rettet" idet jeg skruede ned på G2 skruen. Ikke den perfekte reparation.
Hvad kan der mon være årsagen for disse tilbageløbsstriber?
mvh MIC

Re: Sony AE-2F focusproblem + evt servicemenu
Hej!

Muligvis et defekt billedrør. Prøv at bytte rundt på den grønne katode og en
anden. Får du nu mere af enten rød eller blå istedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline