SMT kondensatorer og oscilloskop

Hi,

Kan man teste en SMT kondensator med en oscilloskop uden en component
analyser? Hvis ja, hvordan? Det er lidt upraktisk af lodde en af, hvis
man er i tvivl om den er i orden ;-)

Mvh,

Dusan

Re: SMT kondensatorer og oscilloskop

Hej Dusan,

- nej.

Hilsen Sven

Re: SMT kondensatorer og oscilloskop
Du har ret Svend, men den kan testes i et kredsløb, med en rlc målebro
med guard.

Erik

Re: SMT kondensatorer og oscilloskop

Hej Erik,

- måske; men det var ikke det, som spørgeren efterlyste.

Muligheden afhænger jo som bekendt helt af de omliggende impedansforhold om
kondensatoren. Er forskellen for stor, skal der en meget stor
'guarding-balance' til.

Problemstillingen minder mig om min tidlige ingeniørkarrieres in-circuit
testere, f.eks. HPs HP3060, der var bygget netop til at kunne foretage den
slags målinger rasende hurtigt - men nu er vi vist helt off topic.

Hilsen Sven

Re: SMT kondensatorer og oscilloskop

Men jeg fandt dette pE5% nettet:

Man ogsE5% ofte nE6%vner udtrykket 'at mE5%le ripple '.over kondensator.

Mvh,

Dusan

Site Timeline